20.01.2019
RECENZJE

• EVERGREY - The Atlantic
• MENTOR - Cults, Crypts and Corpses
• MAJESTY - Rebels
• CHANDELIER - Facing Gravity
• JUDAS PRIEST - Jugulator
• BIBIKINGS - Pół na pół
• FIZBERS - Die Without Living
• DEADBORN - Dogma Anti God
• POWER OF TRINITY - Ultramagnetic
• STRATOVARIUS - Enigma: Intermission II
• TRAKTOR - Šachoffnice
• DIONYSUS - Anima Mundi
• LEASH EYE - Blues, Brawls & Beverages
• MARS PROJECT - House of the Restless
• LUCIFER’S CHILD - The Order
• DECONSTRUCTING SEQUENCE - Cosmic Progression: An Agonizing Journey Through Oddities of Space
• THESIS - Kres
• ASHBURY - Something Funny Going On
WYWIADY
wywiad

• DROWN MY DAY - Maciej Korczak
• HEART ATTACK
• ARION - Iivo Kaiopainen
• DYNAZTY - Nils Molin
• JENNER - Marija Dragićević
• ADMINISTRATORR ELECTRO - Bartosz Marmol
• MANIMAL - Samuel Nyman
• ISCARIOTA - Justyna Szatny

więcej wywiadów

RELACJE Z KONCERTÓW
relacja

• PAUL MCCARTNEY - Kraków
• COLIN BASS, AMAROK, WALFAD - Piekary Śl.
• SLAYER, LAMB OF GOD, ANTHRAX, OBITUARY - Łódź
• POWERWOLF, AMARANTHE, KISSIN’ DYNAMITE - Warszawa
• HAMMERFALL, ARMORED DAWN - Wrocław
• TARJA, STRATOVARIUS, SERPENTYNE - Kraków
• THREE DAYS GRACE - Wrocław
• ILUZJE - II ŻORSKI FESTIWAL MUZYKI ART-ROCKOWEJ - Żory
• XIII STOLETI - Zabrze
• THE PINEAPPLE THIEF, LIZZARD - Warszawa
• ALBION - Kraków
• FORTECA - Wrocław
• TREMONTI - Warszawa
• PAIN OF SALVATION, KINGCROW - Kraków
• THIRTY SECONDS TO MARS - Kraków

więcej relacji

ARTICLES IN ENGLISH

• KAIPA - Hans Ludin - Interview
• NIGHTMARE - Matt Asselberghs - Interview
• IRON MASK - Dushan Petrossi - Interview
• EDEN'S CURSE - Paul Logue - Interview
• SERIOUS BLACK - Dominik Sebastian - Interview

more articles


Nawigacja
Artykuły » Recenzje - G » Genesis - 1983 - Genesis
Genesis - 1983 - Genesis


1. Mama (7:25)
2. That's All (4:23)
3. Home By The Sea (4:52)
4. Second Home By The Sea (6:20)
5. Illegal Alien (5:13)
6. Taking It All Too Hard (3:55)
7. Just A Job To Do (4:45)
8. Silver Rainbow (4:28)
9. It's Gonna Get Better (6:25)

Rok wydania: 1983
Wydawca:




W czasach, gdy dla wielu osób Genesis przestał być już Tym Genesis, zespół popełnił krążek, który nie miał tytułu, zwał się po prostu tak jak zespół. Co tu owijać w bawełnę, komercjalizacja i coraz odważniejsze spoglądanie w kierunku list przebojów postępowało i nie było od tego odwrotu. Można zaryzykować, że zespół z grupy progrockowej przeistoczył się w zespół pop, który w swe utwory wplata elementy progrocka. Najlepszym tego przykładem jest otwierający płytę, utwór Mama, bardzo emocjonalny, genialnie zaśpiewany przez Collinsa, utwór, który obok przebojowości ma w sobie to coś co nie pozwala się od niego oderwać, do tego to fenomelanle zakończenie (muszę się tu przyznać, że utwór ten, jak i cały krążek, zawsze traktowałam dość po macoszemu, w zasadzie na nowo odkryłem go... przed kilkoma dniami). Po tak intrygującym otwarciu niestety następuje sprowadzenie na ziemię w postaci do bólu radiowego That's All z ładną melodią i taneczną rytmiką. Zaraz po nim z głośników sączy się, nie mniej przebojowy ale jakże przyjemny dla ucha Home by The Sea. To dla odmiany jeden z takich utworów, które pomimo tego, iż z dawnym Genesis nie ma absolutnie nic wspólnego bardzo lubię. Melodia koduje się w pamięci i zawsze po jego wysłuchaniu chodzę sobie i nucę melodie refrenu przez kilka kolejnych dni. Swego rodzaju kontynuacją tej kompozycji jest instrumentalny Second Home by the Sea, w którym pojawia się ta sama melodie, jednak z niemal dyskotekowym beatem i niezwykle uwypukloną perkusją. Na krążku wskazałbym jeszcze jeden wyjątkowy utwór, to Taking It All Too Hard, bardzo nastrojowe, z piękną melodią w refrenie i jak zwykle wyśmienitym śpiewem Collinsa. To jedna z bardziej udanych ballad zespołu i wracam do niej z przyjemnością. Niestety pozostałe utwory niczym szczególnym się nie wyróżniają, i w moim odczuciu to typowe wypełniacze. Szkoda, bo pomimo radiowych zapędów zespołu, grupa w kilku kompozycjach pokazała, że nawet grając pop można robić to z niezwykłym smakiem i wyczuciem.

Nie jest to płyta zła, ale nie mogę też napisać, ze jest to dzieło wybitne. W dyskografii Genesis jest całe mnóstwo lepszych krążków. Choć ten ma kilka jaśniejszych punktów, to jednak szkoda, że tak mało...

6/10

Piotr Michalski
Komentarze