22.01.2019
RECENZJE

• JITTERFLOW - Self_X
• MYSTERY - Lies and Butterflies
• EVERGREY - The Atlantic
• MENTOR - Cults, Crypts and Corpses
• MAJESTY - Rebels
• CHANDELIER - Facing Gravity
• JUDAS PRIEST - Jugulator
• BIBIKINGS - Pół na pół
• FIZBERS - Die Without Living
• DEADBORN - Dogma Anti God
• POWER OF TRINITY - Ultramagnetic
• STRATOVARIUS - Enigma: Intermission II
• TRAKTOR - Šachoffnice
• DIONYSUS - Anima Mundi
• LEASH EYE - Blues, Brawls & Beverages
• MARS PROJECT - House of the Restless
• LUCIFER’S CHILD - The Order
• DECONSTRUCTING SEQUENCE - Cosmic Progression: An Agonizing Journey Through Oddities of Space
WYWIADY
wywiad

• MARTY FRIEDMAN
• DROWN MY DAY - Maciej Korczak
• HEART ATTACK
• ARION - Iivo Kaiopainen
• DYNAZTY - Nils Molin
• JENNER - Marija Dragićević
• ADMINISTRATORR ELECTRO - Bartosz Marmol
• MANIMAL - Samuel Nyman

więcej wywiadów

RELACJE Z KONCERTÓW
relacja

• PAUL MCCARTNEY - Kraków
• COLIN BASS, AMAROK, WALFAD - Piekary Śl.
• SLAYER, LAMB OF GOD, ANTHRAX, OBITUARY - Łódź
• POWERWOLF, AMARANTHE, KISSIN’ DYNAMITE - Warszawa
• HAMMERFALL, ARMORED DAWN - Wrocław
• TARJA, STRATOVARIUS, SERPENTYNE - Kraków
• THREE DAYS GRACE - Wrocław
• ILUZJE - II ŻORSKI FESTIWAL MUZYKI ART-ROCKOWEJ - Żory
• XIII STOLETI - Zabrze
• THE PINEAPPLE THIEF, LIZZARD - Warszawa
• ALBION - Kraków
• FORTECA - Wrocław
• TREMONTI - Warszawa
• PAIN OF SALVATION, KINGCROW - Kraków
• THIRTY SECONDS TO MARS - Kraków

więcej relacji

ARTICLES IN ENGLISH

• MARTY FRIEDMAN - Interview
• KAIPA - Hans Ludin - Interview
• NIGHTMARE - Matt Asselberghs - Interview
• IRON MASK - Dushan Petrossi - Interview
• EDEN'S CURSE - Paul Logue - Interview

more articles


Nawigacja
Artykuły » Recenzje - Q » Queen - 1978 - Jazz
Queen - 1978 - Jazz
1. Mustapha
2. Fat Bottomed Girls
3. Jealousy
4. Bicycle Race
5. If You Can't Beat 'em
6. Let Me Entertain You
7. Dead On Time
8. In Only Seven Days
9. Dreamer's Ball
10. Fun It
11. Leaving Home Ain't Easy
12. Don't Stop Me Now
13. More Of That Jazz

Rok wydania: 1978
Wydawca: Queen Productions ltd





Dlaczego jazz? Może dlatego, ze nie jest to najłatwiejsza płyta i być może właśnie z tego powodu często niedoceniana…Ale to tylko może – bo tak naprawdę trudno pisze się o legendzie, a już pisanie o niedocenianiu jest nieco ryzykowne. Dla mnie jazz to eksperyment muzyczny. Już sam tytuł zapowiada zabawę dźwiękiem i chociaż próżno tu szukać jakiegokolwiek utworu jazzowego i tak naprawdę jest ona kompilacją najrozmaitszych stylów muzycznych to i tak można wyczuć coś z jego ducha. Może to nagłe zmiany tempa, ciekawe aranżacje, rockowe gitary i ekspresyjny wokal budują atmosferę improwizowanych koncertów jazzowych gdzie słuchacz nie wie czego może się po kolejnym utworze spodziewać.. Ciągła zabawa dźwiękiem jakby Queen chciał sprawdzić, jak dalece można rozszerzyć granice tego co zwie się rockiem. Niektóre utwory, zaskakują różnorodnością. „Mustapha” to arabskie dźwięki w rockowej oprawie w „let me entertain you” słychać ostre rockowe brzmienie. Jakby było mało w „dreamer’s ball” dostajemy jeszcze odrobinę bluesa, czy nieco popowej ballady w „jealousy”. Ktoś mógłby stwierdzić, że za dużo w niej wszystkiego, że nie jest spójna, że to zbiór różnorodnych kawałków, ciekawych i pięknych ale nie tworzących całości. Cóż, dla mnie w tym tkwi przewaga tej płyty nad wieloma innymi. Wyobrażam sobie że pod koniec lat siedemdziesiątych, kiedy płyta ukazała się na rynku, niektóre utwory musiały brzmieć wręcz awangardowo. Na płycie znalazły się utwory które zdobyły światowy rozgłos jak np. melodyjne „don’t stop me now” czy „bicycle race.” Ten drugi to jeden z moich ulubieńców – dowcipny z motywem rowerowym w tle ma cos z lekkości i beztroski wiosennego poranka. I jeszcze warto wspomnieć o zabawnej opowiastce w rockowej oprawie czyli „Fat bottomed girl” . Dla mnie rewelacja.

10/10

Gosia Michalska
Komentarze