21.01.2018
RECENZJE

• TENSION ZERO - Human.exe
• HANGING GARDEN - I Am Become
• OBIBOX - Czasy Niepewne
• RUNNING WILD - Death or Glory
• JUDAS PRIEST - Painkiller
• MAREK BILIŃSKI - E≠mc²
• LESOIR - Latitude
• BEYOND CHRONICLES - Human Nation
• LOCH VOSTOK - Strife
• HARMORAGE - Psychico Corrosif
• MASACHIST - The Sect (death REALigion)
• WOJCIECH CIURAJ - Ballady Bez Romansów
• CRADLE OF FILTH - Cryptoriana - The Seductiveness of Decay
• DAISY DRIVER - Nulle Part
RELACJE Z KONCERTÓW
relacja

• JETHRO TULL - Bydgoszcz
• HELLOWEEN - Warszawa
• COCHISE - Chorzów
• TESTAMENT, ANNIHILATOR, DEATH ANGEL - Wrocław
• ANATHEMA - Warszawa
• TESTAMENT, ANNIHILATOR, DEATH ANGEL - Warszawa
• EPICA, VUUR, MYRATH - Kraków
• KABAT - Trzyniec
• UNEVEN STRUCTURE, VOYAGER, MENTALLY BLIND - Wrocław
• PRISTINE - Chorzów
• PROCOL HARUM - Katowice
• SEATTLE NIGHT V - Warszawa

więcej relacji

WYWIADY
wywiad

• FACTOR 8
• NOCTURNAL RITES - Nils Eriksson
• COMMUNIC - Oddleif Stensland
• CRYSTAL VIPER - Marta Gabriel
• SINNER - Tom Naumann
• HELLOWEEN - Michael Weikath
• DAS MOON / WE HATE ROSES - Daisy Kowalsky

więcej wywiadów

ARTICLES IN ENGLISH

• KAIPA - Hans Ludin - Interview
• NIGHTMARE - Matt Asselberghs - Interview
• IRON MASK - Dushan Petrossi - Interview
• EDEN'S CURSE - Paul Logue - Interview
• SERIOUS BLACK - Dominik Sebastian - Interview

more articles


Nawigacja
Artykuły » Recenzje - T » Taping The Vein - 2002 - The Damage
Taping The Vein - 2002 - The Damage
ttv
1.The Ledge
2. Butterfly
3. Sugar Falls
4. Bautiful
5. Again
6. The Damage
7. Fingertrips
8. Broken
9. Hurricane
10. Everything
11. Falling In

Rok Wydania: 2002/2010
Wydawca wznowienia: Metal Mind Productions
http://www.myspace.com/tappingthevein




W Internecie można spotkać się z opinią, że Tapping The Vien gra rocka gotyckiego. Nic bardziej mylnego, moim zdaniem muzyka jaką proponuje ta pochodząca z Filadelfii formacja ma tyle wspólnego z gotykiem, ile większość budowanych w ostatnim czasie kościołów w Polsce. Może wiec neogotyk? Powiedziałbym raczej architektura współczesna. Tappig The Vein swoją muzyka niczym akrobata z tyczką w ręce, balansuje na cienkiej linie rozciągniętej pomiędzy popem a rockiem. Tyczka przechyla się jednak znacznie bardziej w stronę rockowej estetyki. Muzyka naszpikowana została przez Erica Fishera dosyć poważnie elektroniką, kontrapunktem do elektroniki jest jednak prawdziwie rockowa, dosyć zadziorna gitara Marka Burkerta oraz wyrazisty, bardzo ciekawy wokal Heather Thomson. Jej zaletą jest to, że potrafi śpiewać zarówno subtelnie jak i zdecydowanie drapieżniej, z charakterystycznym wokalnym pazurem.

Płyta zawiera 11 kompozycji w zwartych radiowych ramach, nie przekraczających 5-ciu minut (w ostatni utworze nieco zaszaleli, jest 6:01), co akredytuje ją do tego, aby mogły gościć na antenie radiowej. Mimo wspomnianej zadziorności płyta nie pozbawiona jest pewnej dozy przebojowości. Mimo wszystko materiał pasował by raczej do tzw. dobrze "rockujących" stacji radiowych a nawet "antyradiowych". Do promocji płyty chyba najbardziej nadawał by się pierwszy z utworów, mający wszelkie predyspozycje headlinera - "The Ledge". Ja osobiście wyróżniłbym w szczególności kompozycje "Fingertrips" oraz "Hurricane", chociaż płyta jako całość jest dosyć równa.

Jednym słowem całkiem przyjemne, niebanalne, jednak nie absorbujące wszystkich zmysłów granie. Płytkę poleciłbym w szczególności tym recenzentom RA (bez obrazy ;)), którzy boją się babskich wokali jak diabeł wody święconej, a dzięki temu dyskryminujących niejednokrotnie ciekawe i warte uwagi wokalistki :). Nie da się bowiem ukryć, że największym atutem tej pyty jest właśnie wokal. Muzyka jest tylko dyskretną, aczkolwiek wyrazistą ramką, w która wpasowany jest urokliwy, "wokalny portrecik".

7/10

Marek Toma
Komentarze