17.01.2018
RECENZJE

• JUDAS PRIEST - Painkiller
• MAREK BILIŃSKI - E≠mc²
• LESOIR - Latitude
• BEYOND CHRONICLES - Human Nation
• LOCH VOSTOK - Strife
• HARMORAGE - Psychico Corrosif
• MASACHIST - The Sect (death REALigion)
• WOJCIECH CIURAJ - Ballady Bez Romansów
• CRADLE OF FILTH - Cryptoriana - The Seductiveness of Decay
• DAISY DRIVER - Nulle Part
• H.E.A.T. - Into The Great Unknown
• NOVEMBER MIGHT BE FINE - South
• ROTTING CHRIST - Rituals
• ASYLUM PYRE - Spirited Away
RELACJE Z KONCERTÓW
relacja

• JETHRO TULL - Bydgoszcz
• HELLOWEEN - Warszawa
• COCHISE - Chorzów
• TESTAMENT, ANNIHILATOR, DEATH ANGEL - Wrocław
• ANATHEMA - Warszawa
• TESTAMENT, ANNIHILATOR, DEATH ANGEL - Warszawa
• EPICA, VUUR, MYRATH - Kraków
• KABAT - Trzyniec
• UNEVEN STRUCTURE, VOYAGER, MENTALLY BLIND - Wrocław
• PRISTINE - Chorzów
• PROCOL HARUM - Katowice
• SEATTLE NIGHT V - Warszawa

więcej relacji

WYWIADY
wywiad

• FACTOR 8
• NOCTURNAL RITES - Nils Eriksson
• COMMUNIC - Oddleif Stensland
• CRYSTAL VIPER - Marta Gabriel
• SINNER - Tom Naumann
• HELLOWEEN - Michael Weikath
• DAS MOON / WE HATE ROSES - Daisy Kowalsky

więcej wywiadów

ARTICLES IN ENGLISH

• KAIPA - Hans Ludin - Interview
• NIGHTMARE - Matt Asselberghs - Interview
• IRON MASK - Dushan Petrossi - Interview
• EDEN'S CURSE - Paul Logue - Interview
• SERIOUS BLACK - Dominik Sebastian - Interview

more articles


Nawigacja
Artykuły » Recenzje - G » Guilty Brothers Experience, The - 2010 - TGBE!
Guilty Brothers Experience, The - 2010 - TGBE!
tgbe1. Ouverture
2. A Strange Valley of Exile
3. The Hesitation of Icarus
4. Roses & Rue (part. I)
5. Roses & Rue (part. II)
6. A Song of Hate and Hope
7. Interlude
8. Overskies Telegram (Including the March of Death)
9. As Guilty As Possible!
10. Musical Chairs II (After the Rain)
11. Ôde à Lou
12. Fermeture

Rok wydania: 2010
Wydawca: Stilll
http://www.myspace.com/theguiltybrothers




Orientalizujący wstęp jakby wyjęty z gabrielowskiej "Pasji" sprawił, że wzmógł się mój apetyt na muzykę penetrującą rejony world music, jednak nic z tego, to jedynie krótkie wprowadzenie. Dalsza cześć materiału sprawia, że nie ma wątpliwości, mamy do czynienia z ostrą muzyką rockową, jednak próba wyraźnej klasyfikacji gatunkowej wymyka mi się spod kontroli: hard rock, psychodelic rock, post rock, metal, indie rock, a może wszystkiego po trochu? Taka różnorodność i oryginalność muzyczna sprawia, że zespół idealnie wpisał by się w ramy Off Festiwalu, imprezy organizowanej corocznie przez wokalistę Myslowitz, Artura Rojka.

Wracając do muzyki, w niektórych partiach wokalnych słychać małą dozę ozbourneowskiej maniery, doszukać się można tutaj również pewnych zeppelinowskich wpływów. Oprócz tego, wiele zakręconych, gitarowych solówek, psychodelicznej, narkotycznej aury, "brudnych" brzmień i specyficznego klimatu, którego jednak nie można w pełni docenić podczas pierwszego pobieżnego słuchania. Tak w najprostszy sposób scharakteryzowałbym muzykę tej bez wątpienia interesującej belgijskiej grupy.

Najciekawszy fragment płyty (jak dla mnie), to najbardziej psychodeliczny, a zarazem najdłuższy "Overskies Telegram", nieco odjechany jak na balladę, jednak najbardziej balladowy "Musical Chairs II (After the Rain)" i ostatni w zestawie "Fermeture", swym klimatem zbliżony nieco do zeppelinowskiego "Since I've Been Loving You".

Muzyka bez wątpienia intrygująca, choć wcale nie łatwa w odbiorze. Z resztą nie tylko muzyka ale również okładka wzbudza wiele kontrowersji...

6,5/10

Marek Toma
Komentarze