23.04.2018
RECENZJE

• VOIDHANGER - Dark Days Of The Soul
• ARENA - Pepper's Ghost
• GUS G. - Fearless
• DESERT NEAR THE END - Theater of War
• AYREON UNIVERSE - The Best of Ayreon Live
• MELANIE MAU & MARTIN SCHNELLA - Gray Matters Live In Concert
• BY’CE PROJECT - Abyss Of The Mind
• NONE - VII
• JUDAS PRIEST - Turbo
• TOMORROW’S EVE - Mirror of Creation III - Project Ikaros
• THE UGLY - Thanatology
• WAVE - Between
• MARS PROJECT - Insomnia
• HIGHWAY - Gruzzz n'roll
WYWIADY
wywiad

• BOREALIS - Matt Marinelli
• MENSKO - Piotr Juszczak, Marcin Moroz
• HEAT AFFECTED ZONE
• STANDARD B - Dawid Kubicki, Michał Mędak
• ELVENKING - Damna
• FACTOR 8
• NOCTURNAL RITES - Nils Eriksson

więcej wywiadów

RELACJE Z KONCERTÓW
relacja

• BELIEVE - Warszawa
• PROGROCK FEST - Legionowo
• PROGROCK FEST - Legionowo
• WISHBONE ASH - Katowice
• CLOSTERKELLER - Zabrze
• BELIEVE - Konin
• KRZYSZTOF PUMA PIASECKI / JÓZEF SKRZEK - Piekary Śl.
• WARSAW PROG DAYS - Warszawa
• ROTTING CHRIST, CARACH ANGREN, SVART CROWN - Katowice
• CRADLE OF FILTH, MOONSPELL, SACRILEGIUM - Warszawa
• CRADLE OF FILTH, MOONSPELL - Kraków
• JETHRO TULL - Bydgoszcz
• HELLOWEEN - Warszawa

więcej relacji

ARTICLES IN ENGLISH

• KAIPA - Hans Ludin - Interview
• NIGHTMARE - Matt Asselberghs - Interview
• IRON MASK - Dushan Petrossi - Interview
• EDEN'S CURSE - Paul Logue - Interview
• SERIOUS BLACK - Dominik Sebastian - Interview

more articles


Nawigacja
Artykuły » Track-by-track » Newbreed - Newbreed
Newbreed - Newbreed
NB1. How It Was To Be
2. The Forever Spring
3. Safety
4. When I Admire The World
5. After All This Time
6. Long Time Desired
7. An Answer Without Any Words
8. In A Better World
9. Another Home In You
10. Hope That You're Alright

Rok wydania: 2011
Wydawca: Metal Mind
http://www.myspace.com/newbreedmetal
http://www.facebook.com/newbreedpoland




1. How It Was To Be

Ten kawałek wybraliśmy jako promujący cały CD – on jest popchnięty do portali, rozgłośni i do niego jest zrobiony klip. Zabieg jest o tyle „z dupy” że to najdłuższy kawałek na CD. W radiu kiedy po raz pierwszy go „widzą” robią duże oczy i pytają czy to jakiś żart ;). Cieszę się że MMP nic na to nie powiedzieli że „za długie” czy coś tam.
Kawałek jest bardziej rozbudowany strukturalnie niż pozostałe na CD. Temu może się wydawać dość typowy dla NeWBReeD – jeśli ktoś zna starsze dokonania. Szkielet utworu przyniósł Szymon. Stanley wymyślił cleana oraz lwią część refrenu. Melodia jest karkołomna w tym kawałku. Riff jest bardzo pulsacyjny i miło się to gra. Tekst bardzo jasny – i już po tytule można się dowiedzieć się o co w nim chodzi. Opowiada o tym jak człowiek godzi się pewnymi faktami – pozytywnymi lub negatywnymi ale godzi się – tak miało być . Tekst jest jednak bardzo pozytywny tak jak całą reszta tekstów na albumie…szok nie?

2. The Forever Spring

Jeden z pierwszych które powstały na CD. Demo jeszcze z początku 2009. W sumie większość riffów moich. Dość prosty, motoryczny kawałek. Natomiast moim zdaniem najbardziej na uwagę zasługuje akustyczny fragment, gdzie pierwszy raz w życiu zrobiłem falset – taki na maxa falset, o którym nie myślałem nigdy że będę wykonywał. Dlatego jakoś mnie to szczególnie zaskoczyło. No i solo jest bardzo fajne Szymona.
Tekst o fascynacji – jak się pojawia w życiu jak wszystko wtedy się „zaostrza” ;D. Wiosna – największa nadzieja, burza hormonów, namiętność i…często lekkomyślność ;D Ludzie zachowują się o wiele bardziej beztrosko – młodość, kreatywność. Najlepszy czas.

3. Safety

Jeden z moich ulubionych. Bo świetnie się go gra na żywo. Zero Powercordów – wszystko na dysonansie – dlatego jest taki skrzek w riffach. Strukturalnie nieco bardziej rozbudowany bo ma długą wstawkę akustyczną z harmonią i przestrzenią. Mimo to, może przez solo z kaczką kojarzy mi się bardziej z Metallicą ;D
Tekst – bardzo osobisty. Aż niechętnie opowiadam. Cóż, opowiada o tym jak bardzo w relacji z innymi potrzebne jest poczucie – albo bardziej świadomość - bezpieczeństwa, stabilności.

4. When I Admire the World

Pierwszy taki utwór w naszej egzystencji. Całkowicie oparty na gitarze czystej oraz elektronie i głosie. IDM, może troszkę Depeche Mode, troszkę Massive Attack - takie inspiracje jeżeli ktoś chce sobie ten kawałek „wyobrazić”. Od zawsze lubiliśmy i słuchaliśmy dźwięków elektronicznych – równolegle z muzyką metalową czy rockową przewijała się elektronika. Jako bajtle ELO, potem MINISTRY, NIN potem VESSEL, DJ DISTANCE.
Tekst – pierwszy na płycie poświęcony mamie. Małgorzacie Wołonciej. Kiedy ktoś odchodzi przychodzi taka myśl, że ona już nie zobaczy jak piękne jest lato tego roku, zima, ludzie jacy są uśmiechnięci…i wtedy przyszła mi myśl do głowy że przecież ona widzi to wszystko. Moimi oczami…

5. After All This Time

Koncertowy wpierdol. W sumie głównie rytm i psychodela. Ciężki numer. Uwielbiam go na maxa. Tekst opowiada o tym jak właśnie czekasz na coś długo i o dziwo gdy to się pojawia nie jesteś rozczarowany.

6. Long Time Desired

Szkielet utworu przyniesiony przez Gacka. Lubię linię wokalną – tutaj właśnie jakoś wyszedł ten Lane Staley. W sumie zagraliśmy ten kawałek tylko raz w Krakowie na żywca. Ciężko go ładnie zagrać. Dużo się w nim dzieje pod względem wokalnym i nie jest to do ogarnięcia w jakiejś słabo wyposażonej sali koncertowej. Tekst też opowiada o czekaniu na coś. Kiedy sobie dużo wyobrażasz myśląc o tym – kreujesz wizje w głowie…budujesz swój obraz, odczucia – ogólny klimat tego na co czekasz ;D i wszystko jasne nie? Chodzi głownie o obraz kogoś – kiedy nie wiesz jaki jest, ale kreujesz sobie samemu tą postać…

7. An Answer Without Any Words

Początek – bas i gary. Moc. Wreszcie trochę bujania ;). Rytmiczny kawałek i dobry element koncertu. Wokal nieco się kornowy zrobił. W tle w refrenie chyba z 8 nałożonych wokali na raz – Queen normalnie ;D
W środku także solówka Wacka z Decapitated. W sumie prosty kawałek. Zwrotka, refren, zwrotka, refren, solo, zwrotka, refren – koniec
Tekst – opowiada o tym jak czasem czujesz że ktoś będąc blisko jednym spojrzeniem powie Ci więcej niż podczas długiej rozmowy. Tyle powiem.

8. In a Belter World

Podstawą jest pomysł Staśka i Gacka. Bardzo lubię wokal w tym kawałku – szczególnie refren. Riff taki nieco jakby „uginający się” – w środku przejebanie zakręcone solo bez gitary rytmicznej pod spodem – jeden z fajniejszych elementów całej płyty moim zdaniem ;)
Pod koniec przechodzi to nieco w industrialną zagrywkę z mroczną sprzężącą wręcz gitarą. Początkowo miał być tam wokal ale olaliśmy ;)

9. Another Home In You

Jeden z ważniejszych kawałków. Tylko akustyczna gitara i wokal. Takie miniatury robimy już od czasów albumu LOST. Tym razem bardziej w stronę Twilight może nawet Simon and Garfunkel ;)
Tekst o mamie – prosty, bardzo delikatny i bardzo bezpośredni. Kawałek zupełnie nie newbreedowy – zawsze robimy jakąś odskocznie.

10. Hope that’s You’re Alright

Ostatni na płycie – najcięższy zdecydowanie. Kawałek już w całości napisany w studiu. Nawet była koncepcja żeby pozostał instrumentalny – tak jak wcześniej było, że na każdym CD mieliśmy choć jeden utwór instrumentalny – ale ostatecznie dorobiliśmy wokal.
Kawałek bardzo rytmiczny, wolny i psychodeliczny. Tekst opowiada o tym, że każdy z nas ma nadzieje, że po śmierci nasi bliscy pozostają w naszych wspomnieniach – że mimo, że życie się zmieniło musimy pamiętać o naszych bliskich bo oni zmienili nas samych i nasze życie. Mimo swej ciężkości i brutalności wręcz – utwór jest bardzo optymistyczny.

Tomasz Wołonciej
Komentarze