11.12.2018
RECENZJE

• LIZARD - Half-Live
• JUDAS PRIEST - Unleashed in the East
• MANTICORA - To Kill To Live To Kill
• JASON BECKER - Triumphant Hearts
• MARIANNE FAITHFULL - Negative Capability
• CRUENTUS - Every Tomorrow
• BLACKFOOT - Strikes
• R.E.M. - At The BBC (The Best of)
• MELLER GOŁYŹNIAK DUDA - Breaking Habits
• CHANDELIER - Pure
• JUDAS PRIEST - Killing Machine
• TRK PROJECT - Sounds From the Past
• DRUKNROLL - Unbalanced
• JUDAS PRIEST - Stained Class
• SABATON - Swedish Empire Live
• HOSTIA - Hostia
• SENDWOOD - Fist Leaf
WYWIADY
wywiad

• ARION - Iivo Kaiopainen
• DYNAZTY - Nils Molin
• JENNER - Marija Dragićević
• ADMINISTRATORR ELECTRO - Bartosz Marmol
• MANIMAL - Samuel Nyman
• ISCARIOTA - Justyna Szatny
• ALBION - Jerzy Antczak
• LAURA COX

więcej wywiadów

RELACJE Z KONCERTÓW
relacja

• PAUL MCCARTNEY - Kraków
• COLIN BASS, AMAROK, WALFAD - Piekary Śl.
• SLAYER, LAMB OF GOD, ANTHRAX, OBITUARY - Łódź
• POWERWOLF, AMARANTHE, KISSIN’ DYNAMITE - Warszawa
• HAMMERFALL, ARMORED DAWN - Wrocław
• TARJA, STRATOVARIUS, SERPENTYNE - Kraków
• THREE DAYS GRACE - Wrocław
• ILUZJE - II ŻORSKI FESTIWAL MUZYKI ART-ROCKOWEJ - Żory
• XIII STOLETI - Zabrze
• THE PINEAPPLE THIEF, LIZZARD - Warszawa
• ALBION - Kraków
• FORTECA - Wrocław
• TREMONTI - Warszawa
• PAIN OF SALVATION, KINGCROW - Kraków
• THIRTY SECONDS TO MARS - Kraków

więcej relacji

ARTICLES IN ENGLISH

• KAIPA - Hans Ludin - Interview
• NIGHTMARE - Matt Asselberghs - Interview
• IRON MASK - Dushan Petrossi - Interview
• EDEN'S CURSE - Paul Logue - Interview
• SERIOUS BLACK - Dominik Sebastian - Interview

more articles


Nawigacja
Artykuły » Recenzje - M » Maleńczuk, Maciej & Psychodancing - 2012 - Psychocountry
Maleńczuk, Maciej & Psychodancing - 2012 - Psychocountry
maleńczuk1. Od Jodłowej idzie wiosna
2. Cat's In The Cradle
3. Give My Love To Rose
4. Ballada o dzikim zachodzie
5. Sprzedaj mnie faktowi
6. Oli, Ola
7. Peace In The Valley
8. Casey Jones
9. Boy Named Sue
10. Highwayman
11. Don't Take Your Guns To Town
12. Stand By Your Man
13. I Got Stripes
14. Nie zna życia kto nie śmigał za fajansem
15. Sixteen Tons
16. If I Were A Carpenter

Rok wydania: 2012
Wydawca: Warner Music Poland




Maleńczuk chce chyba zostać polskim Elvisem Presley’em. W sensie, że potrafi zaśpiewać wszystko... Weźmy jego najświeższe dokonania, które rzuca na rynek w tempie godnym Dietera Bohlena za najlepszych czasów Modern Talking: Wysocki, ponowne odwiedziny rockowej Jugosławii, teraz country. Pora najwyższa na pieśni hawajskie...

Maleńczuka uwielbiam z okresu współpracy z Pudelsami i Homo Twist. Niestety późniejszym poczynaniom tego – bez wątpienia niebanalnego i piekielnego zdolnego artysty – patronuje piosenka Republiki pod znamiennym tytułem „Mamona”. Z ambitnym Homo Twistem na „top tryndy” i Święto Lasu nie zaproszą, za to ze szlagwortami spod znaku Psychodancing – a i owszem.

Napiszę jasno, co by się ktoś nie przyczepił w komentarzach: nie jestem uprzedzony do muzyki country. Jednak tego, co Pan Maleńczuk zaproponował na tym albumie po prostu nie trawię. Jak z zadziorem i bez obciachu przełożyć standardy amerykańskiej muzyki na współczesny język i własny styl pokazał parę lat temu Titus z Kwasożłopami i szkoda, że artysta Maleńczuk nie podążył ścieżką wytyczoną przez eks-kompana z Homo Twist.

Słuchamy więc porcji rzewnych przeróbek, skrojonych w sam raz na festyny i biesiady (dzięki „Oli, Ola” może nawet uda się załapać na jakieś barbórkowe karczmy piwne). Przy „Give My Love To Rose” odpadłem: toż to Tercet Egzotyczny jak się patrzy! „If I Were A Carpenter” – znam parę wersji tego klasyka o niebo lepszych... Chociażby kapitalna przeróbka Chicken Shack sprzed czterech dekad.

Wszystko (no dobra, niemal wszystko) jest tu grzeczne, bezpieczne, olukrowane i upudrowane. Ani to psycho, ani country...

3/10

Robert Dłucik

Ps. Drugi punkt za „Sprzedaj mnie faktowi” – naprawdę stylowo zrobiony i tekst jakże aktualny i „maleńczukowy”, a trzeci za przewrotny „Boy Named Sue”. Reszta – do zapomnienia...




Komentarze