20.09.2018
RECENZJE

• ANN WILSON - Immortal
• U.D.O. - Steelfactory
• BONJOUR TRISTESSE - Your Ultimate Urban Nightmare
• CORRUPTION - Ruin Of A Man (EP)
• THE PINEAPPLE THIEF - Magnolia
• FRONTSIDE - Zniszczyć wszystko
• TRACY CHAPMAN - Tracy Chapman
• PAUL McCARTNEY - Egypt Station
• SEASONAL - Heartvoid
• 2LATE - Easy (EP)
• SLASH - “W jamie węża” - Paul Stenning
• PALLAS - XXV
• THE PINEAPPLE THIEF - Dissolution
• HERMAN FRANK - The Devil Rides Out
• IAN GILLAN AND THE JAVELINS - s/t
• MY SECRET SAFE - Storytelling (EP)
• BETRAYER - Scaregod
RELACJE Z KONCERTÓW
relacja

• FORTECA - Wrocław
• TREMONTI - Warszawa
• PAIN OF SALVATION, KINGCROW - Kraków
• THIRTY SECONDS TO MARS - Kraków
• PROG IN PARK - Warszawa
• ROGER WATERS - Kraków
• ROGER WATERS - Kraków
• ROGER WATERS - Kraków
• IRON MAIDEN, TREMONTI - Kraków
• BRACIA, MICHAŁ SZPAK - Piekary Śląskie
• KEN HENSLEY & LIVEFIRE, COVER FESTIVAL - Piekary Śląskie
• ICED EARTH, HORRORSCOPE, CHAINSAW - Kraków
• RIVERSIDE, MECHANISM, AMAROK - PROGROCK EVENING - Konin
• GUNS N' ROSES, VOLBEAT - Chorzów

więcej relacji

WYWIADY
wywiad

• LAURA COX
• TWO TIMER
• SZKLANE OCZY
• LORDI - Ox
• BOREALIS - Matt Marinelli
• MENSKO - Piotr Juszczak, Marcin Moroz
• HEAT AFFECTED ZONE

więcej wywiadów

ARTICLES IN ENGLISH

• KAIPA - Hans Ludin - Interview
• NIGHTMARE - Matt Asselberghs - Interview
• IRON MASK - Dushan Petrossi - Interview
• EDEN'S CURSE - Paul Logue - Interview
• SERIOUS BLACK - Dominik Sebastian - Interview

more articles

POLECAMY

Nawigacja
Artykuły » Recenzje - R » The Rides - 2013 - Can't Get Enough
The Rides - 2013 - Can't Get Enough
tr
1. Mississippi Road House
2. That’s A Pretty Good Love
3. Don’t Want Lies
4. Search & Destroy
5. Can’t Get Enough of Loving You
6. Honey Bee
7. Rockin’ In The Free World
8. Talk To Me Baby
9. Only Teardrops Fall
10. Word Game


Rok wydania: 2013
Wydawca: Provogue/Mascot
http://mascotlabelgroup.com/





Czterdzieści pięć lat temu światło dzienne ujrzała płyta „Super Session” – nagrana ad hoc przez znaczące postaci ówczesnego bluesa i folku, wśród których znaleźli się Mike Bloomfield i Stephen Stills. Na instrumentach klawiszowych zagrał wówczas Barry Goldberg – wzięty muzyk sesyjny i akompaniator, później także twórca piosenek i producent płyt wielu gwiazd rocka, soulu i muzyki pop.

Stills i Goldberg postanowili po latach przywołać ducha tamtej sesji. Bloomfield nie żyje, stanęli więc przed koniecznością pozyskania gitarzysty. Padło na bluesową znakomitość młodego pokolenia Kenny’ego Wayne’a Shepherda i oto narodziła się kolejna (która to już w XXI wieku?) supergrupa. Pierwszym (ciekawe czy jedynym…) owocem współpracy tej trójki jest album „Can’t Get Enough”.

Spotkałem się już w mediach z opiniami, że płyta nie dorównuje „Super Session”, że magii brak… Można i tak. Wszak nic dwa razy się nie zdarza, jak pisała Noblistka. Słuchając tych dziesięciu kompozycji odniosłem jednak wrażenie, że panowie absolutnie nie zamierzali ścigać się z własną legendą i dotychczasowym dorobkiem fonograficznym. Po prostu spotkali się w jednym miejscu, by cieszyć się wspólnym muzykowaniem. Na luzie, bez żadnej „spinki”.

Mamy tutaj do czynienia z różnymi odcieniami bluesa. Jest fajnie kołyszący „Mississippi Road House”, jest żarliwy, dłuuuugi „Can’t Get Enough of Loving You”; do bólu klasyczny, żywcem przeniesiony z jakiegoś chicagowskiego klubu „Honey Bee”… Ale muzycy zapuszczają się również w inne muzyczne rejony. „Don’t Want Lies” ma lekko folkowy posmak (co nie dziwi, patrząc na fascynacje Stillsa), natomiast „Keep On Rockin’ In The Free World” to oczywiście cover rockowego hymnu autorstwa Neila Younga (starego kumpla Stillsa). Bardzo sympatyczna to wersja, aczkolwiek wolę jednak oryginał, ewentualnie koncertowe wykonania Pearl Jam.

„Can’t Get Enough” to miła niespodzianka powoli AD 2013. Słuchanie pysznych gitarowych solówek Shepherda i Stillsa oraz szlachetnych, klawiszowych zagrywek Goldberga to prawdziwy miód dla uszu. A może by tak wspólna, koncertowa wizyta w Polsce w ramach trasy promocyjnej? W wersji live to dopiero byłaby muzyczna uczta…

8/10

Robert Dłucik
Komentarze