19.04.2019
RECENZJE

• JORDAN RUDESS - Wired For Madness
• NONAMEN - Interior's Weather
• DRAGONHAMMER - Time for Expiation
• KAREN O & DANGER MOUSE - Lux Prima
• SPITFISH - Penny Dreadful
• IN THE WOODS... - Cease The Day
• RAUHNÅCHT - Unterm Gipfelthron
• MECHANISM - Entering The Invisible Light
• TRACES TO NOWHERE - Up To The Sun
• DREAM EVIL - DragonSlayer
• BLACK RIVER - Humanoid
• VOODOO - MMXIX
• EMBRIONAL - Evil Dead
• AEPHANEMER - Prokopton
• LION SHEPHERD - III
RELACJE Z KONCERTÓW
relacja

• RPWL - Piekary Śląskie
• BULLET FOR MY VALENTINE - Warszawa
• MYSTERY - Piekary Śląskie
• U.D.O., RED PARTIZAN, KISS OF THE DOLLS, - Warszawa
• SIENA ROOT, HIGHWAY - Piekary Śląskie
• OVERKILL, DESTRUCTION, FLOTSAM & JETSAM, CHRONOSPHERE - Wrocław
• HAKEN, VOLA, BENET KNEE - Kraków
• KLASZ OV THE SEJTANS XIV - Warszawa
• PAUL MCCARTNEY - Kraków
• COLIN BASS, AMAROK, WALFAD - Piekary Śl.
• SLAYER, LAMB OF GOD, ANTHRAX, OBITUARY - Łódź
• POWERWOLF, AMARANTHE, KISSIN’ DYNAMITE - Warszawa
• HAMMERFALL, ARMORED DAWN - Wrocław
• TARJA, STRATOVARIUS, SERPENTYNE - Kraków
• THREE DAYS GRACE - Wrocław

więcej relacji

WYWIADY
wywiad

• THE BLACK WATER PANIC PROJECT
• MARTY FRIEDMAN
• POKERFACE - Xen Ritter
• KAT & ROMAN KOSTRZEWSKI - Jacek Hiro
• LORIEN - Inga Habiba
• LEASH EYE - Opath
• NOCTI
• RHAPSODY OF FIRE - Alex Staropoli

więcej wywiadów

ARTICLES IN ENGLISH

• POKERFACE - Xen Ritter - Interview
• ALEX SKOLNICK - Interview
• MARTY FRIEDMAN - Interview
• KAIPA - Hans Ludin - Interview
• NIGHTMARE - Matt Asselberghs - Interview
• IRON MASK - Dushan Petrossi - Interview

more articles


Nawigacja
Artykuły » Recenzje - Q » Quantum Fantay - 2014 - Terragaia
Quantum Fantay - 2014 - Terragaia
Quantum Fantay

1. Journey to Earth
2. Azu kéné dékké leppé
3. Desert Rush
4. Aargh
5. Instant Karma
6. Chopsticks and Gongs
7. Indigofera
8. Yah Roste Fooroap
9. Cowdians
10. Journey from Earth

Rok wydania: 2014
Wydawca: Progressive Promotion Records
Profil Facebook




Niebieska, bardzo przestrzenna okładka, a kiedy dobrze się przyjrzeć, w lewym dolnym rogu zauważyć można charakterystyczną, zieloną sylwetkę. Otwierając digipak, charakterystyczne zielone postacie, wyłonią się nam w pełnej krasie. I właśnie owe sylwetki ludków, które pojawiały się również na okładkach wcześniejszych płyt zespołu zdradzają nam nieco z jaką muzyka będziemy mieli do czynienia w przypadku tego zespołu i jaka jest ich największa muzyczna inspiracja. Oczywiście jest nią legenda brytyjskiego space rocka Ozric Tentacless. „Terragaia” jest piątą studyjną płytą belgijskich kontynuatorów muzycznego nurtu, jaki od początku lat 80 -tych serwuje nam Ozric Tentacles.

Już pierwsza kompozycja „Journey to Earth”, jest pewnym nawiązaniem do płyty „Erpland” Brytyjczyków. Świadczy o tym sama muzyka, zwłaszcza barwa instrumentów klawiszowych. Druga kompozycja „Azu kéné dékké leppé”, to bardzo bogata mieszanka world music z muzyką progresywną. Mamy tutaj plemienne rytmy instrumentów perkusyjnych, oraz pewne rozwiązania melodyczne będące jakby mieszanką Mike Oldfielda i Jethroo Tull. Następujący po niej „Desert Rush”, to kolejny z takich „ozrico-pokrewnych” fragmentów (gdyby włączono mi go mimochodem, w oderwaniu od płyty, miałbym ogromne problemy z określeniem czy gra tutaj Ozric Tentacless czy właśnie Quantum Fantay). Na płycie, praktycznie od początku do samego końca przeplątają się elementy space rocka, art rocka, word music, a także folku. Czasami dochodzą do głosu elementy afrykańskie („Azu kéné dékké leppé”), celtycke („Aargh”), czasami orientalne, bliskowschodnie („Instant Karma”), jak i dalekowschodnie („Chopsticks and Gongs”), indiańskie („Indigofera”), jamajskie („Yah Roste Fooroap”), północnoamerykańskie, westernowe („Cowdians”).

Bogata jest liczba gości, którzy wzięli udział w nagraniu płyty, jak i lista niekonwencjonalnego instrumentarium.
„Terragaię” słucha się więc tak, jakby była to instrumentalna ścieżka dźwiękowa do wyimaginowanego obrazu s-f, w którym to właśnie takie okładkowe, zielone ludziki odwiedzają naszą cywilizację („Journey to Earth”), zatrzymując się w przeróżnych, uroczych miejscach naszego globu, po czym przy dźwiękach ostatniej kompozycji („Journey from Earth”) odlatują.

7,5/10

Marek Toma
Komentarze