02.10.2022

Nawigacja
Artyku│y » Recenzje - C » Carpani, Alex - 2014 - 4 Destinies
Carpani, Alex - 2014 - 4 Destinies
Carpani



1. The Silk Road (13:00)
2. Time Spiral (13:32)
3. Sky and Sea (14:04)
4. The Infinite Room (14:18)


Rok wydania: 2014
Wydawca: Festival Music (F2)
http://www.alexcarpani.com






Alex Carpani, w┬│oski kompozytor, klawiszowiec i wokalista, ju┬┐ od dziecka przejawia┬│ du┬┐e zainteresowania muzyczne. W┬│a┬Âciwie wszystko zacz├¬┬│o si├¬ od spotkania z Emersonem w wieku 7 lat. Od tamtego momentu, fascynacje rockiem progresywnym i mi┬│o┬Â├Ž do keyboardu sta┬│y si├¬ cz├¬┬Âci┬▒ jego ┬┐ycia, wp┬│ywaj┬▒c na jego styl i przysz┬│e do┬Âwiadczenia muzyczne. Owe muzyczne do┬Âwiadczenia zaowocowa┬│y ju┬┐ trzema albumami studyjnymi: „Waterline” (2007), „The Sanctuary” (2010) i ten najnowszy, tegoroczny, wydany pod skrzyd┬│ami Festival Music, „4 Destinies”.

Opr├│cz klawiszy Alexa Carpaniego, na klimat najnowszego dzie┬│a artysty, du┬┐y wp┬│yw maj┬▒ instrumenty d├¬te (saksofon, flet) na kt├│rych zagra┬│ sam David Jackson (ex Van Der Graaf Generator). Muzyka jaka wype┬│nia album, a┬┐ kipi od fascynacji klasycznymi progresywnymi dokonaniami lat siedemdziesi┬▒tych, a zw┬│aszcza w┬│a┬Ânie Van Der Graafem, Genesis, ELP a tak┬┐e wczesn┬▒, w┬│osk┬▒ scen┬▒ progresywn┬▒ (Museo Rosenbach, Le Orme…). P┬│yta „4 Destinies” to album konceptualny - artysta zak┬│ada, ┬┐e istniej┬▒ cztery losy, cztery ┬┐yciowe drogi, kt├│re mog┬▒ przenie┬Â├Ž ┬Âmiertelnika z tego samego punktu, w cztery r├│┬┐ne kierunki ┬┐ycia. Muzycznie natomiast to 4 kwadranse klasycznego art rocka, z licznymi wycieczkami w stron├¬ jazz rockowych struktur i rockowej awangardy. Mimo i┬┐ g┬│├│wn┬▒ domen┬▒ p┬│yty, to rozbudowane, instrumentalne przestrzenie, istotn┬▒ spraw┬▒ jest tutaj r├│wnie┬┐ wokal (zar├│wno w j├¬zyku w┬│oskim jak i angielskim).

Najnowsze dzie┬│o Carpaniego nie jest pozycj┬▒, kt├│ra tak do ko├▒ca potrafi uj┬▒├Ž, od pierwszego ws┬│uchania si├¬. Z ow┬▒ muzyk┬▒, po trochu jest w┬│a┬Âciwie tak, jak z tymi ┬┐yciowymi drogami. Niekt├│re z nich musimy przej┬Â├Ž wielokrotnie, aby je doceni├Ž.

7,5/10

Marek Toma