23.01.2018
RECENZJE

• WILKI - Przedmieścia
• CLOUDS CAN - Leave
• TENSION ZERO - Human.exe
• HANGING GARDEN - I Am Become
• OBIBOX - Czasy Niepewne
• RUNNING WILD - Death or Glory
• JUDAS PRIEST - Painkiller
• MAREK BILIŃSKI - E≠mc²
• LESOIR - Latitude
• BEYOND CHRONICLES - Human Nation
• LOCH VOSTOK - Strife
• HARMORAGE - Psychico Corrosif
• MASACHIST - The Sect (death REALigion)
• CRADLE OF FILTH - Cryptoriana - The Seductiveness of Decay
WYWIADY
wywiad

• ELVENKING - Damna
• FACTOR 8
• NOCTURNAL RITES - Nils Eriksson
• COMMUNIC - Oddleif Stensland
• CRYSTAL VIPER - Marta Gabriel
• SINNER - Tom Naumann
• HELLOWEEN - Michael Weikath

więcej wywiadów

RELACJE Z KONCERTÓW
relacja

• JETHRO TULL - Bydgoszcz
• HELLOWEEN - Warszawa
• COCHISE - Chorzów
• TESTAMENT, ANNIHILATOR, DEATH ANGEL - Wrocław
• ANATHEMA - Warszawa
• TESTAMENT, ANNIHILATOR, DEATH ANGEL - Warszawa
• EPICA, VUUR, MYRATH - Kraków
• KABAT - Trzyniec
• UNEVEN STRUCTURE, VOYAGER, MENTALLY BLIND - Wrocław
• PRISTINE - Chorzów
• PROCOL HARUM - Katowice
• SEATTLE NIGHT V - Warszawa

więcej relacji

ARTICLES IN ENGLISH

• KAIPA - Hans Ludin - Interview
• NIGHTMARE - Matt Asselberghs - Interview
• IRON MASK - Dushan Petrossi - Interview
• EDEN'S CURSE - Paul Logue - Interview
• SERIOUS BLACK - Dominik Sebastian - Interview

more articles


Nawigacja
Artykuły » Recenzje - G » Gate, The - 2014 - Faceless
Gate, The - 2014 - Faceless
the gate

1. Android’s Lovesong
2. My Way or the Highway
3. Faceless
4. Mirror Dream
5. Open Your Eyes
6. More Than Everything

Rok wydania: 2014
Wydawca: Lynx Music
https://www.facebook.com/TheGateOfficial




Grupa The Gate powstała w Raciborzu, tworzą ją Maciej Dąbrowski (wokal i gitara basowa), Maciej Hanusek (gitara i instrumenty klawiszowe) oraz Jakub Dąbrowski (perkusja i instrumenty perkusyjne). Płyta „Faceless” ujrzała światło dzienne całkiem niedawno dzięki Ryszardowi Kramarskiemu i jego Lynx Music i przyznam, że jest dla mnie pewnym zaskoczeniem w najbardziej pozytywnym tego słowa znaczeniu. Na polskim rynku progresywnym pojawiło się ostatnio parę zespołów ale dawno nie spotkałem takiego, który grałby w ten sposób. W poszukiwaniu informacji o The Gate trafiłem recenzje, które dość chłodno potraktowały ten krążek a i Rysiowi się przez to dostało. Wydaje mi się, że całkiem niesłusznie. Ale wiadomo jak jest z gustem… Każdy ma swój.

„Faceless” musicie ocenić sami. Zapewniam, że warto zapoznać się z tą płytą. Zwłaszcza jeżeli lubicie posłuchać mocno rozbudowanych, trwających nawet pod 10 minut utworów w których często zmienia się klimat i tempo. A w takich właśnie wyspecjalizował się The Gate. Słuchanie ich to swoista wędrówka w czasie do lat świetności zespołów takich jak Yes, Genesis, Pink Floyd, wczesny Marillion. Zarówno sposób gry jak i brzmienie instrumentów bardzo tą wędrówkę ułatwia. Fajne rozbudowane solówki na gitarach i instrumentach klawiszowych, „połamana” sekcja rytmiczna. Słowem prog rock w najczystszym wydaniu. Doszukałem się tu też i innych elementów w tym wstawek blues rockowych, czy lekkiego rock'n'rolla. Niektórym słuchaczom się to nie podobało. Ja uważam, że to ciekawe i oryginalne połączenie. Duży ukłon również należy się zaproszonej do nagrania Anji Ortodox, która swoimi wokalizami ubarwiła rozpoczynający płytę „Android's Lovesong”. Co do wokalu, to może Maciej częściej powinien „zdzierać” struny. Momenty w których to robi wypadają bardzo ciekawie.

6,5/10

Irek Dudziński
Komentarze