20.01.2019
RECENZJE

• EVERGREY - The Atlantic
• MENTOR - Cults, Crypts and Corpses
• MAJESTY - Rebels
• CHANDELIER - Facing Gravity
• JUDAS PRIEST - Jugulator
• BIBIKINGS - Pół na pół
• FIZBERS - Die Without Living
• DEADBORN - Dogma Anti God
• POWER OF TRINITY - Ultramagnetic
• STRATOVARIUS - Enigma: Intermission II
• TRAKTOR - Šachoffnice
• DIONYSUS - Anima Mundi
• LEASH EYE - Blues, Brawls & Beverages
• MARS PROJECT - House of the Restless
• LUCIFER’S CHILD - The Order
• DECONSTRUCTING SEQUENCE - Cosmic Progression: An Agonizing Journey Through Oddities of Space
• THESIS - Kres
• ASHBURY - Something Funny Going On
WYWIADY
wywiad

• DROWN MY DAY - Maciej Korczak
• HEART ATTACK
• ARION - Iivo Kaiopainen
• DYNAZTY - Nils Molin
• JENNER - Marija Dragićević
• ADMINISTRATORR ELECTRO - Bartosz Marmol
• MANIMAL - Samuel Nyman
• ISCARIOTA - Justyna Szatny

więcej wywiadów

RELACJE Z KONCERTÓW
relacja

• PAUL MCCARTNEY - Kraków
• COLIN BASS, AMAROK, WALFAD - Piekary Śl.
• SLAYER, LAMB OF GOD, ANTHRAX, OBITUARY - Łódź
• POWERWOLF, AMARANTHE, KISSIN’ DYNAMITE - Warszawa
• HAMMERFALL, ARMORED DAWN - Wrocław
• TARJA, STRATOVARIUS, SERPENTYNE - Kraków
• THREE DAYS GRACE - Wrocław
• ILUZJE - II ŻORSKI FESTIWAL MUZYKI ART-ROCKOWEJ - Żory
• XIII STOLETI - Zabrze
• THE PINEAPPLE THIEF, LIZZARD - Warszawa
• ALBION - Kraków
• FORTECA - Wrocław
• TREMONTI - Warszawa
• PAIN OF SALVATION, KINGCROW - Kraków
• THIRTY SECONDS TO MARS - Kraków

więcej relacji

ARTICLES IN ENGLISH

• KAIPA - Hans Ludin - Interview
• NIGHTMARE - Matt Asselberghs - Interview
• IRON MASK - Dushan Petrossi - Interview
• EDEN'S CURSE - Paul Logue - Interview
• SERIOUS BLACK - Dominik Sebastian - Interview

more articles


Nawigacja
Artykuły » Recenzje - E » Eyesberg - 2014 - Blue
Eyesberg - 2014 - Blue
blue1. Child’s Play 4:35
2. Epitaph 5:20
3. Closed Until The Resurrection 6:35
4. Winter Gone 5:08
5. Inqusitive 3:32
6. Feed Yourself 8:20
7. 4-2-F 1:25
8. Faces On My Wall 5:20
9. Porcelain 3:33
10. If I Told You The Truth 5:52
11. SII 3:10
12. Detachment And Replacement 5:28

Rok wydania: 2014
Wydawca: Progressive Promotion Records
http://www.ppr-shop.de/EYESBERG-Blue/en




Przyjemna wizualnie opakowanie z okładką w kolorze tytułowym zawiera równie przyjemną zawartość muzyczną, zamkniętą w 12 -tu tematach. Tematach niezbyt długich jak na ten rodzaj muzyki. Zwróćmy więc oczy i uszy na muzyczną zawartość płyty. Muzyka nie odżegna się od skojarzeń, skojarzeń zacnych i cenionych chyba przez wszystkich progresywnych maniaków. Co więc w duszy gra, nie najmłodszym (jak wynika z fotografii), lecz dojrzałym już panom, na ich muzycznym debiucie? Georg Alfter (gitara bas), Norbert Podien (klawisze), Malcolm Shuttleworth (wokla), których wspomaga grający na perkusji Ulf Jacobs (Argos) dają tutaj upust swoim muzycznym fascynacjom. Najbardziej ucieszą one ucho wszystkich miłośników grupy Genesis (zwłaszcza płyt „A Trick Of The Tail”, „Wind And Wuthering”). Barwy głosu Malcolma Shuttlewortha, po prostu nie można nie skojarzyć z Philem Collinsem. Słuchając natomiast takich kompozycji jak „Inqusitive”, czy miniatury „4-2-F”, nie odżegnamy się od kolejnego zacnego skojarzenia - grupy Camel. Nie zabraknie również analogii z Marillion epoki Fisha, oraz innych neo-progresywnych wpływów (IQ, Pallas, Twelfth Night).

Styl w jakim obraca się kapela nie może dziwić. Jak się okazuje, powstała ona pierwotnie na przełomie lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych. W tamtym okresie grupę tworzyło pięciu muzyków: Georg Alfter Michael Buchner, Thomas Klarmann (teraz Argos i Superdrama) i gro materiału pochodzi właśnie tamtego okresu. Jednak dopiero teraz, po latach dzięki ponownemu zawiązaniu się zespołu i sprzyjającej wytwórni (Progressive Promotion Records), materiał ten doczekał się premiery. Całe szczęście, bo zawiera cale pokłady przeuroczych dźwięków, które mogły zostać nigdy nie odkryte.

Jeżeli chodzi o neo progresywne klimaty, lato należało do grupy, Minor Giant, jesień natomiast przybrała u mnie kolor błękitu. W odtwarzaczu króluje bowiem najczęściej „błękitny” krążek grupy Eyesberg.

8,5/10

Marek Toma
Komentarze