25.04.2018
RECENZJE

• THOSE WHO DREAM BY DAY - Glad To Be...
• PROJECT: PATCHWORK - Re Flection
• VOIDHANGER - Dark Days Of The Soul
• ARENA - Pepper's Ghost
• GUS G. - Fearless
• DESERT NEAR THE END - Theater of War
• AYREON UNIVERSE - The Best of Ayreon Live
• MELANIE MAU & MARTIN SCHNELLA - Gray Matters Live In Concert
• BY’CE PROJECT - Abyss Of The Mind
• NONE - VII
• JUDAS PRIEST - Turbo
• TOMORROW’S EVE - Mirror of Creation III - Project Ikaros
• THE UGLY - Thanatology
• WAVE - Between
WYWIADY
wywiad

• BOREALIS - Matt Marinelli
• MENSKO - Piotr Juszczak, Marcin Moroz
• HEAT AFFECTED ZONE
• STANDARD B - Dawid Kubicki, Michał Mędak
• ELVENKING - Damna
• FACTOR 8
• NOCTURNAL RITES - Nils Eriksson

więcej wywiadów

RELACJE Z KONCERTÓW
relacja

• BELIEVE - Warszawa
• PROGROCK FEST - Legionowo
• PROGROCK FEST - Legionowo
• WISHBONE ASH - Katowice
• CLOSTERKELLER - Zabrze
• BELIEVE - Konin
• KRZYSZTOF PUMA PIASECKI / JÓZEF SKRZEK - Piekary Śl.
• WARSAW PROG DAYS - Warszawa
• ROTTING CHRIST, CARACH ANGREN, SVART CROWN - Katowice
• CRADLE OF FILTH, MOONSPELL, SACRILEGIUM - Warszawa
• CRADLE OF FILTH, MOONSPELL - Kraków
• JETHRO TULL - Bydgoszcz
• HELLOWEEN - Warszawa

więcej relacji

ARTICLES IN ENGLISH

• KAIPA - Hans Ludin - Interview
• NIGHTMARE - Matt Asselberghs - Interview
• IRON MASK - Dushan Petrossi - Interview
• EDEN'S CURSE - Paul Logue - Interview
• SERIOUS BLACK - Dominik Sebastian - Interview

more articles


Nawigacja
Artykuły » Wywiady » TUNE - Adam Hajzer
TUNE - Adam Hajzer

TUNE
Adam Hajzer



TUNE powrócili właśnie z nowym, nieco odmiennym od debiutu albumem. Na kilka pytań dla naszego serwisu odpowiedział Adam Hajzer.




TuneJak myślicie. Czy gdyby nie udział w pewnym "talent show" to "Identity" brzmiałaby tak samo?

Sposób w jaki przeżywamy nasze życie wpływa w pewnym stopniu na muzykę więc w tym sensie Identity mogłoby brzmieć inaczej - nasze życie wtedy bardzo przyspieszyło, prawdopodobnie ten okres dał nam mocnego energetycznego kopa. Jeśli jednak pytasz o wpływ komercyjnego talent show na nasze poglądy muzyczne to nic się nie zmieniło - Identity powstało tak jak poprzedni album Lucid Moments całkowicie naturalnie. Inaczej mówiąc nie zżarło nas pragnienie bycia w świetle jupiterów za wszelką ceną - na przykład cenę dostosowywania muzyki do świata sezonowych hitów


Cechą charakterystyczną Tune były brzmienia akordeonu. Dlaczego porzuciliście ten instrument?

Być może nie jest to najlepsze marketingowe myślenie, ale nie chcieliśmy być, aż tak bardzo charakterystyczni, żeby wbrew sobie wykorzystać na Identity akordeon:), a w zgodzie ze sobą nie czuliśmy takiej potrzeby. Uważam, że jest to ogólnie dla wielu zespołów niebezpieczna pułapka całe to grzebanie w swojej muzyce tak, aby miała w sobie nienaruszalny wspólny mianownik. Ten sposób myślenia daje duże ograniczenia dla wyobraźni i chęci poszukiwania...


Wasza nowa płyta jest bardziej piosenkowa od "Lucid Moments". To celowy zabieg, czy to wyszło naturalnie?

Wyszło naturalnie


Na nowej płycie powalają gitarowe solówki. Kłania się mistrzowie Gilmour czy Latimer?

Dziękuję. No pewnie i wielu innych mistrzów gitary, którzy wywarli na mnie kiedyś duży wpływ:)


Jak wyglądają Wasze koncerty? Czy z boomu powstałego po waszym sukcesie w TV wciąż korzystacie? Czy może zauważyliście jakieś zmiany wśród widowni?

Są zmiany wśród widowni - jest jej więcej. Telewizja to broń masowego rażenia wycelowana w potencjalnych odbiorców, a dotarcie do jak najszerszego odbiorcy powinno być pragnieniem każdego twórcy.


Jak doszło do podpisania kontraktu z Dust on The Tracks? Ta wytwórnia radzi sobie coraz śmielej.

Od polecenia do polecenia. Od telefonu do telefonu:) Zaczęło się od koncertu Tune w Berlinie.
Zdecydowanie szukaliśmy wytwórni, która dynamicznie się rozwija, ale nie obrosła jeszcze w piórka w postaci wydawnictw sławnych zespołów i pomoże nam rozwijać się na świecie na uczciwych warunkach.


Dla wielu osób Tune byli objawieniem polskiej sceny progresywnej. Uważacie się za zbawców polskiego prog rocka? ;-)

Pewnie, że tak heheh, jesteśmy jak Piotr Rubik dla muzyki klasycznej (żart). Dla nas nie ma Progrock'a, rocka, popu, funk'u itd. - jest tylko muzyka. To odbiorcy i muzyczni redaktorzy tworzą te nazwy. Nie mamy z tym problemu.


Z jakim odbiorem spotykacie się poza granicami Polski?

Jak na razie bardzo pozytywnym bo niewiele graliśmy po świecie:). Odbiór z którym się spotkaliśmy był bardziej niż pozytywny.


Dziękuję za poświęcony czas – zakończenie należy do Was.

Pytał: Piotr Michalski
Komentarze