22.04.2018
RECENZJE

• GUS G. - Fearless
• DESERT NEAR THE END - Theater of War
• AYREON UNIVERSE - The Best of Ayreon Live
• MELANIE MAU & MARTIN SCHNELLA - Gray Matters Live In Concert
• BY’CE PROJECT - Abyss Of The Mind
• NONE - VII
• JUDAS PRIEST - Turbo
• TOMORROW’S EVE - Mirror of Creation III - Project Ikaros
• THE UGLY - Thanatology
• WAVE - Between
• MARS PROJECT - Insomnia
• HIGHWAY - Gruzzz n'roll
• BLACK STONE CHERRY - Black To Blues
• ARENA - The Cry
WYWIADY
wywiad

• MENSKO - Piotr Juszczak, Marcin Moroz
• HEAT AFFECTED ZONE
• STANDARD B - Dawid Kubicki, Michał Mędak
• ELVENKING - Damna
• FACTOR 8
• NOCTURNAL RITES - Nils Eriksson
• COMMUNIC - Oddleif Stensland

więcej wywiadów

RELACJE Z KONCERTÓW
relacja

• PROGROCK FEST - Legionowo
• PROGROCK FEST - Legionowo
• WISHBONE ASH - Katowice
• CLOSTERKELLER - Zabrze
• BELIEVE - Konin
• KRZYSZTOF PUMA PIASECKI / JÓZEF SKRZEK - Piekary Śl.
• WARSAW PROG DAYS - Warszawa
• ROTTING CHRIST, CARACH ANGREN, SVART CROWN - Katowice
• CRADLE OF FILTH, MOONSPELL, SACRILEGIUM - Warszawa
• CRADLE OF FILTH, MOONSPELL - Kraków
• JETHRO TULL - Bydgoszcz
• HELLOWEEN - Warszawa
• COCHISE - Chorzów

więcej relacji

ARTICLES IN ENGLISH

• KAIPA - Hans Ludin - Interview
• NIGHTMARE - Matt Asselberghs - Interview
• IRON MASK - Dushan Petrossi - Interview
• EDEN'S CURSE - Paul Logue - Interview
• SERIOUS BLACK - Dominik Sebastian - Interview

more articles


Nawigacja
Artykuły » Wywiady » TRIAD - Daz
TRIAD - Daz
Dzięki Absorption Music odkryłem kolejny bardzo dobry zespół. Zdecydowanie powinniście posłuchać muzyki Triad. Warto poświęcić trochę czasu i odkryć fantastyczny kawał progresywnej muzyki tworzonej przez zespół z Wenezueli. "Blood + Karma" jest jednym z najlepszych albumów, które dane mi było usłyszeć w tym roku... zdecydowanie go polecam. Zadałem kilka pytań członkom zespołu, zachęcam więc do przeczytania poniższego wywiadu. Panie i Panowie przedstawiam zespół TRIAD.




„Blood + Karma” jest debiutanckim albumem Triad. Czy napisaliście wcześniej jakiś materiał?


Pracowaliśmy razem poprzednio w innym projekcie. W rzeczywistości TRIAD jest rezultatem rozpadu. Mieliśmy 4 osobowy zespół - Optik, jeden z członków (gitarzysta) zadecydował, że zespół już go nie interesuje, więc odszedł. Od tej chwili pozostała nasza trójka zdecydowała rozpocząć wszystko od początku i napisaliśmy materiał, który później stał się „Blood + Karma” Także, tak - mieliśmy wiele materiału, który nie był częścią Triad.

Byłem w szoku kiedy usłyszałem wasz debiutancki album. Wasza muzyka jest bardzo "dojrzała".
Co robiliście zanim utworzyliście Triad, czy wcześniej graliście w innych zespołach? Czy macie wykształcenie muzyczne, czy jesteście samoukami?


Byliśmy zaangażowani w kilka projektów przed Triad, więc wszyscy mieliśmy jakieś doświadczenie i wiedzieliśmy jak to jest być w zespole. Myślę, że tym razem była taka różnica, że chcieliśmy zrobić sobie test i próbować poszerzyć nasze granice i sprawdzić czy jesteśmy w stanie stworzyć coś bardziej skomplikowanego w strukturach i tempach.

Każdy z nas odbył jakąś muzyczną edukację i kontynuowaliśmy ją ucząc się po drodze. Braliśmy jakieś lekcje tu i ówdzie, ale nikt z nas nie ma dyplomu ani nic takiego.

Co oznacza tytuł albumu?

To jest metafora, czym zespół i album jest dla nas. Wiele pracy, wiele zachodu, krew i jaja, pot i łzy. Z drugiej strony to coś co możesz nazwać przeznaczeniem. Zawsze odczuwaliśmy, że ten zespół i ten album miał się pojawić, ale musieliśmy włożyć wiele ciężkiej pracy, aby to się stało. Dlatego jest to krew i karma.

O czym opowiadają wasze teksty?

Większość naszej muzyki bierze się z emocji. I ma dużo wspólnego z samopoczuciem, albo z tym jak wpływa na nas muzyka. Więc teksty biorą się również z ludzkich emocji. Niektóre piosenki mają historie, niektóre są prawdziwe, a niektóre nie... jest w nich trochę wszystkiego. Wszystko zależy od tego czego wymaga utwór i o co sam się prosi.

Podobają mi się okładka płyty i obrazy we wkładce. Co one oznaczają? Czy grafiki powiązane są z tekstami?

Zawsze chcieliśmy stworzyć album, który mógłby być postrzegany jako całość, jako spójny podmiot. Tak więc obrazy są powiązane z tekstami, ale nie chcielibyśmy nikomu psuć doświadczeń w odbiorze. Chcemy zostawić nieco pola do popisu waszej wyobraźni.

Na "Blood + Karma" sporo jest różnych dziwnych dźwięków i pauz - odniosłem wrażenie, że te efekty są ważne dla całokształtu albumu - mam rację?

Oczywiście, jedna z najważniejszych rzeczy w muzyce to przestrzeń i cisza, by przyswoić sobie to co słuchasz. Zawsze staramy się stworzyć wiele przestrzeni, pejzaży, które umożliwiają przetworzenie i przyswojenie tego czego się słucha. Hałasy są kolejną warstwą, nadają głębi i symulują różne rzeczy i miejsca, by stworzyć bardziej kompleksowe doświadczenie. Więc, tak te 3 rzeczy to kluczowe elementy, które wchodzą w skład naszej muzyki.

Dlaczego zdecydowaliście się aby mastering waszego albumu wykonał Tom Baker?

Chcieliśmy aby album brzmiał tak dobrze jak to tylko możliwe i aby w jego brzmienie byli zaangażowani ludzie, którzy rozumieją gatunek, mają wiele doświadczenia i właściwe pomysły. Tom Baker to potwór, który pracował z takimi zespołami jak Nine Inch Nails, Deftones, Stone Temple Pilots i wiele innych... Wszystkie te zespoły naprawdę podziwiamy i chcieliśmy uzyskać podobne brzmienie. Tom był właściwym człowiekiem.

Jak wyglądają wasze koncerty? Czy gracie set, którego skład wchodzą wyłącznie utwory z debiutanckiego albumu?

Zawsze staramy się grać wszystkie utwory, które ludzie chcą usłyszeć na naszym koncercie, ale dołączamy także nowe utwory. Mamy już sporo materiału na kolejny album i chcemy się nim podzielić i przetestować go, zobaczyć jak ludzie zareagują na nowy materiał. Więc w secie znajdzie się wszystkiego po trochu.

Obecnie zespoły często używają obrazów i animacji podczas koncertów... Czy tak jest w waszym przypadku?

Tak, też tak robimy. Mamy kilka wizualizacji i animacji, które stały się częścią naszych koncertów, także wiele światła. Jest nasz tylko trzech - i to dobrze, ale czasem chcemy pokazać ludziom więcej niż trzech kolesi grających kilka kawałków. Zawsze staramy się przekroczyć granice tego, co możemy zrobić, aby zwiększyć jakość dźwięku i mamy nadzieję rozwijać się i podążać do przodu .

Jakie są wasze plany? Jak zamierzacie promować album?
Czy macie zamiar grać koncerty poza Wenezuelą?
Czy jest szansa zobaczyć was w Europie?


Obecnie promujemy album w naszym kraju. Wiele koncertów, wywiadów, robimy wszystko co możliwe. Później chcemy pojechać do Europy, odwiedzić tyle miejsc ile możliwe. Nie możemy się doczekać by przyjechać i zagrać dla was, nie masz pojęcia. Zdecydowanie jest to w naszych planach.

Czy macie jakieś plany dotyczące kolejnego albumu studyjnego?

Tak, oczywiście. Nigdy nie przestajemy pisać nowych numerów, więc zawsze mamy trochę numerów, które możemy grac losowo podczas koncertów. Nie mamy jeszcze żadnych terminów, ale nowy album na pewno powstanie.

Muszę przyznać, ze jesteście pierwszym progresywnym zespołem z Wenezueli, który słyszałem. Nie znam więc kondycji wenezuelskiej sceny progresywnej. Czy możesz wskazać zespoły, którymi powinniśmy się zainteresować?

Scena progresywna nie jest bardzo popularna w naszym kraju, ale powinniście posłuchać zespołu Mojo Pojo, znajdziecie go na myspace, są bardzo, bardzo dobrzy.

Czy znasz polski zespół Riverside? Myślę, ze muzyka Triad ma podobny klimat...
(Kiedy pisałem recenzję „Blood + Karma” sugerowałem fanom Riverside by sięgnęli po wasz nowy album... )


Nie stary, niestety nie słyszałem ich, ale masz nasze słowo, że posłuchamy i damy ci znać...

Życzę wszystkiego najlepszego i wielu sukcesów związanych z waszym albumem debiutanckim.

Co chciałbyś przekazać na koniec czytelnikom Rock Area?


Dzięki za życzenia. Chcemy podziękować wszystkim w Polsce. Mieliśmy szansę być w kontakcie z niektórymi z was przez internet i byliście niesamowici. Dzięki za wsparcie, mam nadzieję, że spotkamy się gdzieś w tym roku. Trzymajcie się i słuchajcie muzyki...



Piotr Spyra
Komentarze