19.10.2018
RECENZJE

• DROP DEAD - Mayhem Inc.
• RETROSPECTIVE - Stolen Thoughts (remaster)
• PLOTNICKY - 4.3
• DYNAZTY - Firesign
• The Most Beautiful - Moje Życie z Prince'em - Mayte Garcia
• HAMMERFALL - Glory to the Brave
• STRATOVARIUS - Eternal
• RIVERSIDE - Wasteland
• SUSPERIA - The Lyricist
• VIGIER'S SUMMER STORM - First
• THE SEA WITHIN - The Sea Within
• LISSIE - Castles
• STEVE HACKETT - Darktown
• PINK FLOYD - A Momentary Lapse of Reason
• VARATHRON - Patriarchs of Evil
• SACRILEGIUM - Sleeptime
• BLACK SABBATH - Mob Rules
WYWIADY
wywiad

• MANIMAL - Samuel Nyman
• ISCARIOTA - Justyna Szatny
• ALBION - Jerzy Antczak
• LAURA COX
• TWO TIMER
• SZKLANE OCZY
• LORDI - Ox
• BOREALIS - Matt Marinelli

więcej wywiadów

RELACJE Z KONCERTÓW
relacja

• ILUZJE - II ŻORSKI FESTIWAL MUZYKI ART-ROCKOWEJ - Żory
• XIII STOLETI - Zabrze
• THE PINEAPPLE THIEF, LIZZARD - Warszawa
• ALBION - Kraków
• FORTECA - Wrocław
• TREMONTI - Warszawa
• PAIN OF SALVATION, KINGCROW - Kraków
• THIRTY SECONDS TO MARS - Kraków
• PROG IN PARK - Warszawa
• ROGER WATERS - Kraków
• ROGER WATERS - Kraków
• ROGER WATERS - Kraków
• IRON MAIDEN, TREMONTI - Kraków
• BRACIA, MICHAŁ SZPAK - Piekary Śląskie
• KEN HENSLEY & LIVEFIRE, COVER FESTIVAL - Piekary Śląskie

więcej relacji

ARTICLES IN ENGLISH

• KAIPA - Hans Ludin - Interview
• NIGHTMARE - Matt Asselberghs - Interview
• IRON MASK - Dushan Petrossi - Interview
• EDEN'S CURSE - Paul Logue - Interview
• SERIOUS BLACK - Dominik Sebastian - Interview

more articles


Nawigacja
Artykuły » Artykuły/Felietony » Gdzie się podziały tamte... teledyski?
Gdzie się podziały tamte... teledyski?

Gdzie się podziały tamte... teledyski?



Ile razy zdarzyło wam się oglądać jakiś teledysk i narzekać jaki to on jest beznadziejny? I nie ma sobą nic do zaoferowania oprócz... No właśnie, czego?

Już odpowiadam, a raczej odpisuję na tę pytanie. Moja mowa będzie krótka i ordynarna.
I (klip) nie ma sobą nic do zaoferowania oprócz przedstawienia tyłków i cycków pięknych kobiet. Pierwsza osoba, jaka przychodzi mi na myśl, to Nicki Minaj, zwłaszcza w teledysku Anaconda z 2014 roku. Kto oglądał, ten wie co można tam ujrzeć. A kto nie wie, to zachęcam do obejrzenia - oczywiście tylko w ramach informacyjnych. Z podobną inicjatywą wyszli Donatan i Cleo w utworze My Słowianie. Gdyby nie ten softporn z piersiami, to na pewno nie odnieśliby takiego sukcesu. Teraz wszystko jest postawione na seksualność.
Moje zdanie jest takie: jakbym chciał zobaczyć na zawołanie gołą żope albo piersi to wszedłbym do Internetu na odpowiednie do tego strony. Teledyski do muzyki pop (nie wszystkie, bo nie można wszystkich wrzucać do jednego worka) już dawno sięgnęły dna.
Nie ma to jak klip do piosenki przedstawia jakąś konkretną historię, która ma wstęp, rozwinięcie i zakończenie. I nie ważne czy to będzie pop, rock, metal, rap, reggae czy jakiś inny gatunek muzyki. Istotne, aby stworzyć taki krótki film, który będziemy oglądać z wielkim zainteresowaniem i co chwilę do niego wracać. A dodatkowe śmieszne sceny tylko spotęgują ten efekt jak to jest u Eminema w teledysku Without Me.
Powrócę na chwilę do Nicki Minaj i jej węża. Aktualnie pod teledyskiem widnieje liczba ponad pół miliarda wyświetleń. I myślę sobie...

why


Jak widać przepis na "dobry" teledysk jest prosty jak konstrukcja cepa i czołgu "Rudy 102". Wpadający w ucho bit/instrumental, byle jaki tekst, ale ważne żeby był śpiewany w innym języku. Po pierwsze - aby większość ludzi nie mogła go zrozumieć, a po drugie - wszystko w zagranicznym języku brzmi lepiej. Zwłaszcza po angielsku.
Dorzućmy do tego piękne roznegliżowane kobiety z cyckami na wierzchu, machające pośladami aby przykuć uwagę mężczyzn. I mamy udany teledysk. I nabijają się wyświetlenia na YouTube i kasa leci do kieszeni.

Jeśli wykonawca nie ma nic do zaoferowania prócz swoich czterech liter to... pani premier, jak żyć?

4


Czyżby wokalistki bały się o swoją dupę, że stracą popularność, jeśli nie stworzą czegoś "oryginalnego"?
Nie będę już brał pod uwagę tekstów piosenek, bowiem utwór powinien wpadać w ucho, a wykonawca nie musi być drugim Mickiewiczem.

rihanna

"Czasami muszę przestać nagrywać, bo teksy są zbyt głębokie. Zostawiają mnie ze łzami w oczach"

Za czasów Michaela Jacksona to dopiero robiło się teledyski. Do tego typu spraw podchodził bardzo profesjonalnie. Weźmy pod uwagę chociażby jedną z jego najbardziej znanych piosenek a zarazem wideoklipu - Thriller trwający prawie 14 minut. Nie machali tam pośladami, a potrafili zaintrygować i przykuć uwagę widza. Wtedy bardziej stawiano na choreografie i skomplikowane kroki taneczne.

"To nie ma być fajne, to ma się sprzedać" - chyba tą dewizą kierują się wszyscy producenci i spora część wykonawców. Czemu media nie promują czegoś wartościowego? Odpowiedź chyba jest prosta...

hajs


A ja mam dla was coś czego tak normalnie nie zobaczycie w TV czy na MTV czy... "gdzieś tam".

Five Finger Death Punch - Wrong Side Of Heaven.




Teledysk w reżyserii Nicka Petersona kładzie nacisk na ukazanie cierpienia jakie dotyka weteranów wojny oraz występującego u nich zespołu stresu pourazowego. Przekaz jest konkretny i to bez wątpienia. Pokazuje jak wojna ("Wojna. Wojna nigdy się nie zmienia") potrafi zrobić z ludzi wrak człowieka. To jest prawdziwy teledysk, a nie jakieś machanie kuprem przed kamerą. Za każdym razem, gdy oglądam ten teledysk, to moje oczy włączają sobie "automatyczne nawilżanie" lub tak zwane "krojenie cebuli".

cry


Jest coś jeszcze godne obejrzenia. Kolejny wideoklip spod szyldu FFDP. Ten teledysk ma na celu zapobiegać samobójstwom w środowisku młodzieży. Jak widać zespół mocno angażuje się w sprawy społeczne.

Five Finger Death Punch - Coming Down




berserk


Metal - zwaną przez prosty lud muzyką szatana.
Pop - muzyka ... (w miejsce kropek wstaw odpowiednie słowa jako pierwsze przychodzą Ci do głowy).
Wybieraj. Staniesz po złej stronie nieba (pop) czy właściwej stronie piekła (metal)?

Jeśli znacie jakieś teledyski, które warto obejrzeć, to pochwalcie się w komentarzach.


Kamil Florczyk
Komentarze