23.01.2018
RECENZJE

• WILKI - Przedmieścia
• CLOUDS CAN - Leave
• TENSION ZERO - Human.exe
• HANGING GARDEN - I Am Become
• OBIBOX - Czasy Niepewne
• RUNNING WILD - Death or Glory
• JUDAS PRIEST - Painkiller
• MAREK BILIŃSKI - E≠mc²
• LESOIR - Latitude
• BEYOND CHRONICLES - Human Nation
• LOCH VOSTOK - Strife
• HARMORAGE - Psychico Corrosif
• MASACHIST - The Sect (death REALigion)
• CRADLE OF FILTH - Cryptoriana - The Seductiveness of Decay
WYWIADY
wywiad

• ELVENKING - Damna
• FACTOR 8
• NOCTURNAL RITES - Nils Eriksson
• COMMUNIC - Oddleif Stensland
• CRYSTAL VIPER - Marta Gabriel
• SINNER - Tom Naumann
• HELLOWEEN - Michael Weikath

więcej wywiadów

RELACJE Z KONCERTÓW
relacja

• JETHRO TULL - Bydgoszcz
• HELLOWEEN - Warszawa
• COCHISE - Chorzów
• TESTAMENT, ANNIHILATOR, DEATH ANGEL - Wrocław
• ANATHEMA - Warszawa
• TESTAMENT, ANNIHILATOR, DEATH ANGEL - Warszawa
• EPICA, VUUR, MYRATH - Kraków
• KABAT - Trzyniec
• UNEVEN STRUCTURE, VOYAGER, MENTALLY BLIND - Wrocław
• PRISTINE - Chorzów
• PROCOL HARUM - Katowice
• SEATTLE NIGHT V - Warszawa

więcej relacji

ARTICLES IN ENGLISH

• KAIPA - Hans Ludin - Interview
• NIGHTMARE - Matt Asselberghs - Interview
• IRON MASK - Dushan Petrossi - Interview
• EDEN'S CURSE - Paul Logue - Interview
• SERIOUS BLACK - Dominik Sebastian - Interview

more articles


Nawigacja
Artykuły » Recenzje - A » Adekaem, The - 2015 - The Adekaem
Adekaem, The - 2015 - The Adekaem
adekaem

1. Apocalypse 
2. Keep Calm 
3. Loolita 
4. The Day 
5. Wake Up 
6. It's Calling Me 
7. We Can Dance To The End 
8. I Can't Leave It All Behind 
Bonus:
9. The Adekaem 
(Jam Session -Live In Studio)


Rok wydania: 2016
Wydawca: Lynx Music
https://www.facebook.com/TheAdekaem





Okładka debiutanckiej płyty The Adekaem, może skojarzyć się nieco z okładką albumu Steve'a Rothery'ego „The Ghosts of Pripyat. Panorama miasteczka, to oczywiście nie Prypeć (może Gliwice, Katowice, bądź Tychy, skąd pochodzą członkowie zespołu?). Skojarzenia muzyczne, również idą tutaj w podobnym kierunku. Tak jak Steve Rothery musi być kojarzony przede wszystkim z grupą Marillion, tak muzyka The Adekaem, może nie w sposób dosadny, ale w pewnym stopniu również. Wystarczy posłuchać samego początku „Apocalypse” (brzmi niczym początek kompozycji „Assassing”).

Oczywiście nie tylko Marillion jest punktem wyjścia ich twórczości. Słychać tutaj wiele inspiracji ( The Manfred Mann’s Earth Band, Twelfth Night, Galahad...). I chociaż zespół, jak dowodzą wymienione przykłady, obraca się w progresywnej estetyce, nie jest to progres przekombinowany stylistycznie, przeładowany natłokiem pomysłów i środków wyrazu. Powiedziałbym raczej, że cechuje go pewna rockowa dyscyplina. Prawie wszystkie z 8 podstawowych kompozycji, mieszczą się w 5 minutowych ramach. Tylko jedna (tak się składa, że również jedna z moich ulubionych) na płycie - „It’s Calling Me”, jest odrobinkę dłuższa (6:51). Wyróżnia się tutaj także, najbardziej „pościelowy” fragment, ostatni na płycie, bardzo przyjemny „I Can’t Leave It All Behind”. Mamy jeszcze muzyczny bonus - 11 minutowy „The Adekamen”, będący zapisem Jam Session, które miało miejsce w studiu nagraniowym, rzecz zdecydowanie bardziej energetyczna i transowa.

Nazwa zespołu (jak łatwo się domyśleć) powstała poprzez zespolenie imion członków zespołu: Andrzej Biełas (klawisze), Darek Goiński (perkusja), Krzysztof Wala (gitara), Marcin „Budda” Pękała (bas). Nie wymieniłem wokalisty. I tutaj właśnie tkwi pewien „kruczek”, bo w zasadzie w ścisłym składzie zespołu nie ma wokalisty. Wokalnie udziela się tutaj tajemniczy jegomość, ukrywający się pod pseudonimem Szalony Iwan. Kto to taki? Sprawnym, muzycznym ornitologom może uda się wyłapać. kim jest ten „ptaszek”? ( życzę więc miłej zabawy :))

7,5/10

Marek Toma
Komentarze