07.12.2019
RECENZJE
ARIA - Guest from the Shadow Kingdom

DEZERTER - Undergound Out of Poland

PERIHELLIUM - Prototype

MOTHER OF MILLIONS - Artifacts

TRIBULATION - Down Below

EUROPE - Europe

JAN METUS - Time Will Dissolve Our Shadows

JAN AKKERMAN - Close Beauty

REMEMBRANCE - Fall, Obsidian Night

PETR STEPAN & BRATRSTVO LUNY - Luna nad Iglau

DESTRUCTION - Born to Perish

GALLILEOUS - Moonsooon

ISSUN - Dark Green Glow

THE PAU - Raj

THE HOLEUM - Sublime Emptiness

RONNIE WOOD WITH HIS WILD FIVE - Mad Lad: A Live Tribute to Chuck Berry

BLACK STONE CHERRY - Black To Blues 2

RHAPSODY - Dawn of Victory

FLESHWORLD - The Essence Has Changed But The Detail Remains

YOGI LANG - A Way Out Of Here

MYSTHICON - Into the Dark (EP.)

ALHENA - Breaking the Silence...by Scream

ADAM JURCZYŃSKI - Beyond the Horizon

JOE BONAMASSA - Live At the Sydney Opera House

GHOST - Infestissumam

NIKKI STRINGFIELD - Harmonies for the Haunted

MILLENIUM - The Web

FRONTBACK - Don't Mind the Noise

VISION DIVINE - When All The Heroes Are Dead


Nawigacja
Artykuły » Recenzje - D » Dante - 2016 - When We Were Beautiful
Dante - 2016 - When We Were Beautiful
Dante - 2016 - When We Were Beautiful



1. Rearrangement of the Gods (10:46)
2. Ambitious (9:12)
3. Beautiful Again (6:42)
4. Until the Last Light Breaks In (10:54)
5. Let Me Down (8:22)
6. Sad Today (3:36)
7. Finally (14:13)


Rok wydania: 2016
Wydawca: Gentle Art Of Music
https://www.facebook.com/danteprog/






Nasi niemieccy sąsiedzi, jeżeli chodzi o muzykę progresywną, mają czym się pochwalić. A jak się to ma, do nieco ostrzejszej odmiany tej muzycznej dziedziny- prog-metalu? W tym temacie również nie wypadają najgorzej. Czynnie działają i regularnie wydają dobre albumy, chociażby takie formacje jak Vanden Plas , czy Crystal Palace. Nową pytę po dłuższej przerwie, wydaje również Poverty's No Crime. Prog-metalową, niemiecką „wielką czwórkę”, uzupełnia właśnie Dante. W marcu nakładem Gentle Art Of Music, ukazał się 4 album tej augsburgsko- monachijskiej formacji.
Co zmieniło się w obozie zespołu, od wydania ostatniego albumu? W składzie nie ma już gitarzysty i basisty Markusa Bergera (zmarł po walce z chorobą, niedługo po wydaniu poprzedniej płyty „November Red”- 2013). W składzie nie ma również gitarzysty Markusa A. Badera. Jego miejsce zajął Julian Kellner. Nie przełożyło sie to jednak w jakiś znaczący sposób na muzykę zespołu.

To nadal solidne prog-metalowe rzemiosło. Brzmienie zespołu wyróżnia soczysta perkusja Christiana Eichlingera . Charakterystyczną sprawą jest wokal Alexandra Göhsa, stosunkowo szorstki, ale naturalny, bez sztucznej żonglerki skalą (jak to często bywa, w przypadku prog metalowych piewców). Brzmienie gitary Juliana Kellnera, w połączeniu z kakofonią klawiszy Markusa Maichela, nadaje muzyce nieco industrialnego charakteru. Rozpoczynający płytę „Rearrangement of the Gods”, ma chyba największy promocyjny potencjał. Pozwala żywić nadzieję, że nowy materiał to jednak coś więcej, niż jedynie dobre prog-metalowoe rzemiosło, że pozwoli zespołowi wznieść się ponad przeciętność, bądź co bądź dość hermetycznej konwencji. Niestety do końca tak nie jest. Kolejne kompozycje są niestety dość przewidywalne, a klawiszowo- gitarowe pojedynki czasami potrafią zmęczyć. Tak naprawdę zmienia sie to dopiero w samej końcówce płyty. Ostatnie dwie kompozycje dowodzą jednak , że warto było się trochę pomęczyć. „Sad Today” to trzyminutowa, bardzo ładna balladowa miniatura , a potem następuje najwspanialszy kwadrans tego albumu - „Finally”.

Nawiązując do okładki, zespół dopiero w samej końcówce pozbywa sie kompleksów i podobnie jak okładkowa postać, nie krępuje się obnażyć, ukazując to co najpiękniejsze.

7,5/10

Marek Toma

Komentarze