06.12.2019
RECENZJE
ARIA - Guest from the Shadow Kingdom

DEZERTER - Undergound Out of Poland

PERIHELLIUM - Prototype

MOTHER OF MILLIONS - Artifacts

TRIBULATION - Down Below

EUROPE - Europe

JAN METUS - Time Will Dissolve Our Shadows

JAN AKKERMAN - Close Beauty

REMEMBRANCE - Fall, Obsidian Night

PETR STEPAN & BRATRSTVO LUNY - Luna nad Iglau

DESTRUCTION - Born to Perish

GALLILEOUS - Moonsooon

ISSUN - Dark Green Glow

THE PAU - Raj

THE HOLEUM - Sublime Emptiness

RONNIE WOOD WITH HIS WILD FIVE - Mad Lad: A Live Tribute to Chuck Berry

BLACK STONE CHERRY - Black To Blues 2

RHAPSODY - Dawn of Victory

FLESHWORLD - The Essence Has Changed But The Detail Remains

YOGI LANG - A Way Out Of Here

MYSTHICON - Into the Dark (EP.)

ALHENA - Breaking the Silence...by Scream

ADAM JURCZYŃSKI - Beyond the Horizon

JOE BONAMASSA - Live At the Sydney Opera House

GHOST - Infestissumam

NIKKI STRINGFIELD - Harmonies for the Haunted

MILLENIUM - The Web

FRONTBACK - Don't Mind the Noise

VISION DIVINE - When All The Heroes Are Dead


Nawigacja
Artykuły » Recenzje - K » K-essence - 2016 - We Prefer The Night
K-essence - 2016 - We Prefer The Night

K-ESSENCE - We Prefer The Night



K-ESSENCE - We Prefer The Night



1. We Prefer The Night
2. Claim The World
3. This Party Isn't Over
4. Bathe And Forget
5. Swim Says
6. Those Summerdays
7. Saddest Smile
8. Every Black Shirt
9. Come Home And Stay
10. Dangerous Man
11. Tail Lights
Rok wydania: 2016
Wydawca: Alchera Visions
https://www.facebook.com/kessencemusic





Znany z formacji NELL - Bartosz Księżyk raczy nas kolejnym krążkiem pod szyldem K-Essence. Wydawać się może że bluesowa maniera, jazzowa buńczuczność i indie rockowe instrumentarium zostały wymieszane tu w jednym tyglu by dostarczyć szeroko pojętej rozrywki.

Muzyka K-Essence nie trafi do was w każdych okolicznościach. Potrzebuje należytego podkładu emocjonalnego, na który może złożyć się miejsce, pora dnia (nocy)... klimat. To muzyka duszna jak zadymiony klub jazzowy. Alternatywa i indie, to przymiotniki, których również możemy się spodziewać w jej opisach. Właściwie często sprawia wrażenie improwizowanej, a rockowe instrumentarium schodzi na dalszy plan. Powiedzmy sobie szczerze, linia wokalna i klimat który udaje się uzyskać dzięki oszczędnemu użyciu instrumentów sprawia, że byłby to idealny soundtrack do ambitnego acz porąbanego filmu (którą to tezę potwierdza teledysk). Jeszcze chwilę wrócę do początku poprzedniego zdania i wytłumaczę, że wspomniana oszczędność dotyczy raczej instrumentu uważanego za pierwszoplanowy w muzyce rockowej - czyli gitary. Rytmicznie bowiem sekcja bardzo przyjemnie pracuje, a gitara lubi wówczas pląsać i szyć podkłady solowe.
Czasem kiedy w opisie nie wymienia się jasnych punktów w postaci konkretnych utworów, to kwestia kurtuazji. W tym przypadku jednak to rezultat wyrównanego poziomu kompozycji. Każda potrafi wciągnąć i zawładnąć słuchaczem. Przy odpowiednim nastrojeniu umysłu możecie z nią odpłynąć. Poziom ten z kolei nie wynika z monotematyczności środków wyrazu. Czasem bowiem mamy do czynienia z muzyką ascetycznie surową innym razem podszytą tłem czy elektronicznym smaczkiem. Mnie porywają w takim samym stopniu gęste i lepkie, plastyczne kompozycje, jak i bardziej żywe i proste kawałki (jak choćby singlowy "Dangerous Man").

Niezależnie jednak od tego czy poszukujecie ambitnej rozrywki, czy chwili ukojenia - "We preffer the night" to dobra propozycja. Jest pazur, jest przestrzeń, ale i gęsty jak dym duszny klimat, a do tego wyczuwalne działanie z przymrużeniem oka.

8,5/10


Piotr Spyra

Komentarze