23.01.2019
RECENZJE

• JITTERFLOW - Self_X
• MYSTERY - Lies and Butterflies
• EVERGREY - The Atlantic
• MENTOR - Cults, Crypts and Corpses
• MAJESTY - Rebels
• CHANDELIER - Facing Gravity
• JUDAS PRIEST - Jugulator
• BIBIKINGS - Pół na pół
• FIZBERS - Die Without Living
• DEADBORN - Dogma Anti God
• POWER OF TRINITY - Ultramagnetic
• STRATOVARIUS - Enigma: Intermission II
• TRAKTOR - Šachoffnice
• DIONYSUS - Anima Mundi
• LEASH EYE - Blues, Brawls & Beverages
• MARS PROJECT - House of the Restless
• LUCIFER’S CHILD - The Order
• DECONSTRUCTING SEQUENCE - Cosmic Progression: An Agonizing Journey Through Oddities of Space
WYWIADY
wywiad

• MARTY FRIEDMAN
• DROWN MY DAY - Maciej Korczak
• HEART ATTACK
• ARION - Iivo Kaiopainen
• DYNAZTY - Nils Molin
• JENNER - Marija Dragićević
• ADMINISTRATORR ELECTRO - Bartosz Marmol
• MANIMAL - Samuel Nyman

więcej wywiadów

RELACJE Z KONCERTÓW
relacja

• PAUL MCCARTNEY - Kraków
• COLIN BASS, AMAROK, WALFAD - Piekary Śl.
• SLAYER, LAMB OF GOD, ANTHRAX, OBITUARY - Łódź
• POWERWOLF, AMARANTHE, KISSIN’ DYNAMITE - Warszawa
• HAMMERFALL, ARMORED DAWN - Wrocław
• TARJA, STRATOVARIUS, SERPENTYNE - Kraków
• THREE DAYS GRACE - Wrocław
• ILUZJE - II ŻORSKI FESTIWAL MUZYKI ART-ROCKOWEJ - Żory
• XIII STOLETI - Zabrze
• THE PINEAPPLE THIEF, LIZZARD - Warszawa
• ALBION - Kraków
• FORTECA - Wrocław
• TREMONTI - Warszawa
• PAIN OF SALVATION, KINGCROW - Kraków
• THIRTY SECONDS TO MARS - Kraków

więcej relacji

ARTICLES IN ENGLISH

• MARTY FRIEDMAN - Interview
• KAIPA - Hans Ludin - Interview
• NIGHTMARE - Matt Asselberghs - Interview
• IRON MASK - Dushan Petrossi - Interview
• EDEN'S CURSE - Paul Logue - Interview

more articles


Nawigacja
Artykuły » Recenzje - 0-9 » 1000DEAD - 2017 - Thousanddead
1000DEAD - 2017 - Thousanddead

1000DEAD - Thousanddead


1000DEAD - Thousanddead

01. Lying Through Teeth
02. Unveil Hatred
03. Post-War Blues
04. Bring a Knife to a Gunfight
05. Noise / Pain
06. This Day We Fight
07. Unplug Me
08. The Oppressor Syndrome
09. Stonework
10. Cross Section
11. Dignity… A Dying Word





Rok wydania: 2017
Wydawca: Metal Scrap Records
https://www.facebook.com/1000Dead/










1000Dead to grecki zespół założony w 2013 roku, który cztery lata później wydał swój debiutancki album. Nazwa, ponura jak deszczowe lato nad rodzimym Bałtykiem, jest łudząco podobna do miana kalifornijskiej kapeli o podobnym stażu i podobnie niewielkim dorobku - „A Thousand Dead”, ale nie tędy dziś droga. Wracając do ekipy z Rethymnonu, to być może jak niegdyś helleńscy herosi, tak i oni zapragnęli sięgnąć sławy i zaszczytów, chwaląc się światu wyżej wspomnianym wydawnictwem. Kto wie, w każdym bądź razie trzeba przyznać, że powodów do wstydu nie ma.

Nagrany w trzyosobowym składzie „Thousanddead” zawiera jedenaście dynamicznych i pełnych energii kompozycji, które ogólnie rzecz ujmując oscylują wokół thrash metalu wymieszanego z elementami mogącymi delikatnie kojarzyć się stylistyką (post) hard-core, przy jednoczesnych i bezpardonowych wyskokach także w innych kierunkach jak chociażby blues („Post War Blues”) czy stoner rock („Stonework”), z czym zespół doskonale sobie radzi. Z resztą w obu wymienionych przykładach zauważyć można pewien schemat - początek utworu jest ostry i wręcz agresywny, zaś zakończenie łagodnie koi zmysł słuchu przyjemnymi melodiami.

Muzyka na niniejszej płycie, poza drobnymi wyjątkami, bynajmniej nie należy subtelnych i łagodnych jak frappe w upalny dzień czy widok na Balos. Jest ciężka i agresywna, a nieprzygotowanych słuchaczy może zmęczyć niczym ciepła Raki w upalny dzień, jednakże pod wielu próbach potrafi do siebie przekonać. Z drugiej strony nie jest to album przesadnie ekstremalny tylko dość specyficzny. Kompozycje, często o bardzo zmiennej strukturze, kipią energią, a z plątaniny tnących riffów i zmian tempa, wyłaniają się pozornie tylko chaotyczne, aczkolwiek bardzo przyzwoite utwory z nieco wrzeszczącym wokalem. Często urozmaicone muzycznymi niuansami, dodającymi smaku i jednocześnie powodującymi, że dźwięki na „Thousanddead” dość swobodnie wymykają się definicji jednego konkretnego gatunku metalu.
Album niewątpliwie wart jest poświęcenia czasu i uwagi, zaś jako debiut na pewno stanowi solidny krok na przód w karierze zespołu.

7/10

Robert Cisło
Komentarze