20.01.2018
RECENZJE

• OBIBOX - Czasy Niepewne
• RUNNING WILD - Death or Glory
• JUDAS PRIEST - Painkiller
• MAREK BILIŃSKI - E≠mc²
• LESOIR - Latitude
• BEYOND CHRONICLES - Human Nation
• LOCH VOSTOK - Strife
• HARMORAGE - Psychico Corrosif
• MASACHIST - The Sect (death REALigion)
• WOJCIECH CIURAJ - Ballady Bez Romansów
• CRADLE OF FILTH - Cryptoriana - The Seductiveness of Decay
• DAISY DRIVER - Nulle Part
• H.E.A.T. - Into The Great Unknown
• NOVEMBER MIGHT BE FINE - South
RELACJE Z KONCERTÓW
relacja

• JETHRO TULL - Bydgoszcz
• HELLOWEEN - Warszawa
• COCHISE - Chorzów
• TESTAMENT, ANNIHILATOR, DEATH ANGEL - Wrocław
• ANATHEMA - Warszawa
• TESTAMENT, ANNIHILATOR, DEATH ANGEL - Warszawa
• EPICA, VUUR, MYRATH - Kraków
• KABAT - Trzyniec
• UNEVEN STRUCTURE, VOYAGER, MENTALLY BLIND - Wrocław
• PRISTINE - Chorzów
• PROCOL HARUM - Katowice
• SEATTLE NIGHT V - Warszawa

więcej relacji

WYWIADY
wywiad

• FACTOR 8
• NOCTURNAL RITES - Nils Eriksson
• COMMUNIC - Oddleif Stensland
• CRYSTAL VIPER - Marta Gabriel
• SINNER - Tom Naumann
• HELLOWEEN - Michael Weikath
• DAS MOON / WE HATE ROSES - Daisy Kowalsky

więcej wywiadów

ARTICLES IN ENGLISH

• KAIPA - Hans Ludin - Interview
• NIGHTMARE - Matt Asselberghs - Interview
• IRON MASK - Dushan Petrossi - Interview
• EDEN'S CURSE - Paul Logue - Interview
• SERIOUS BLACK - Dominik Sebastian - Interview

more articles


Nawigacja
Artykuły » Recenzje - I » INFRINGEMENT - 2017 - Transition
INFRINGEMENT - 2017 - Transition

INFRINGEMENT - Transition




1. Conception (3:50)
2. Infancy (7:21)
3. Childhood (6:01)
4. Adolescence (7:36)
5. Passage (1:08)
6. Adulthood (6:28)
7. Midlife (3:53)
8. Patina (9:56)
9. Rebirth (2:16)

Rok wydania: 2017
Wydawca: -
https://www.facebook.com/infringementband




Pochodzą z Norwegii, ale w przeciwieństwie do większości grup z tego kraju podążyli ścieżka Gazpacho czy Airbag zamiast wydeptaną przez formacje pokroju Emperor czy Immortal. Jedną rzecz mamy więc wyjaśnioną, Infringement nie grają black metalu! Zespół, na swoim debiutanckim, wydawnictwie zatytułowanym „Transition” postawił na progresywny rock. Nie jest to jednak muzyka w stylu wspominanych wcześniej przedstawicieli tego gatunku. W jednej ze wcześniejszych recenzji zastosowałem określenie „szkoła holenderska” i chyba najlepiej oddaje ono ducha muzyki czwórki Norwegów.

Na „Transition” nie brakuje ładnych, wpadających w ucho melodii, są przyjemne solówki i całkiem sporo klawiszowych plam (z zauważalną rolą Hammondów). Ciekawostką niech będzie fakt, że w utworach „Adolescence” oraz „Patina” gościnnie pojawia się sam Clive Nolan (Pendragon, Arena) a w tym drugim dodatkowo niejaka Elisabeth Syrdal Ellingsen, która w nim zaśpiewała.

Nie uświadczymy tu połamanej rytmiki, czy ciężkiego riffowania. Owszem od czasu do czasu zespół nieco przyspiesza, ale wszystkie te zabiegi obracają się w granicach tolerancji dla neoprogresywnego rocka. Gdzieś tam smaczku doda akustyczna gitara, gdzie indziej saksofon. Jest po prosty ładnie! „Transition” nie jest płytą przełomową dla swojego gatunku, ale to bez cienia wątpliwości jedno z najciekawszych wydawnictw z neoprogrockiem jakie dane mi było słuchać może i w przeciągu ostatniego roku. Zespół jest poukładany, mają smykałkę do dobrych melodii, nie przesadzają z solówkami, swoją muzyką potrafią zaintrygować i przykuć uwagę słuchacza! Pierwszy krok wykonany, egzamin z debiutu zdany – liczę na równie apetyczne krążki w przyszłości!

9/10

Piotr Michalski
Komentarze