17.01.2018
RECENZJE

• JUDAS PRIEST - Painkiller
• MAREK BILIŃSKI - E≠mc²
• LESOIR - Latitude
• BEYOND CHRONICLES - Human Nation
• LOCH VOSTOK - Strife
• HARMORAGE - Psychico Corrosif
• MASACHIST - The Sect (death REALigion)
• WOJCIECH CIURAJ - Ballady Bez Romansów
• CRADLE OF FILTH - Cryptoriana - The Seductiveness of Decay
• DAISY DRIVER - Nulle Part
• H.E.A.T. - Into The Great Unknown
• NOVEMBER MIGHT BE FINE - South
• ROTTING CHRIST - Rituals
• ASYLUM PYRE - Spirited Away
RELACJE Z KONCERTÓW
relacja

• JETHRO TULL - Bydgoszcz
• HELLOWEEN - Warszawa
• COCHISE - Chorzów
• TESTAMENT, ANNIHILATOR, DEATH ANGEL - Wrocław
• ANATHEMA - Warszawa
• TESTAMENT, ANNIHILATOR, DEATH ANGEL - Warszawa
• EPICA, VUUR, MYRATH - Kraków
• KABAT - Trzyniec
• UNEVEN STRUCTURE, VOYAGER, MENTALLY BLIND - Wrocław
• PRISTINE - Chorzów
• PROCOL HARUM - Katowice
• SEATTLE NIGHT V - Warszawa

więcej relacji

WYWIADY
wywiad

• FACTOR 8
• NOCTURNAL RITES - Nils Eriksson
• COMMUNIC - Oddleif Stensland
• CRYSTAL VIPER - Marta Gabriel
• SINNER - Tom Naumann
• HELLOWEEN - Michael Weikath
• DAS MOON / WE HATE ROSES - Daisy Kowalsky

więcej wywiadów

ARTICLES IN ENGLISH

• KAIPA - Hans Ludin - Interview
• NIGHTMARE - Matt Asselberghs - Interview
• IRON MASK - Dushan Petrossi - Interview
• EDEN'S CURSE - Paul Logue - Interview
• SERIOUS BLACK - Dominik Sebastian - Interview

more articles


Nawigacja
Artykuły » Recenzje - B » BLACKFOOT - 2017 - Southern Native
BLACKFOOT - 2017 - Southern Native

BLACKFOOT - Southern Native


BLACKFOOT - Southern Native

1. Need My Ride
2. Southern Native
3. Everyman
4. Call Of A Hero
5. Take Me Home
6. Whiskey Train
7. Satisfied Man
8. Ohio
9. Love This Town
10. Diablo Loves Guitar

Rok wydania: 2016
Wydawca: Loud & Proud Records
https://www.blackfootband.com/






Blackfoot jest amerykańskim zespołem grającym z początku southern rocka, założonym w 1970 roku przez gitarzystę Ricka Medlocke'a i basistę Grega T. Walkera. Grupa w swej karierze wielokrotnie zmieniała styl - od hard rocka po pop-rock czy rock progresywny, a nawet AOR. Niewątpliwie jednak kojarzona jest najbardziej z southern rockiem, czyli swoistą mieszanką rock and rolla, bluesa i country wyraźnie przypominającą klimaty Dzikiego Zachodu.

Na ostatnim albumie zespołu możemy usłyszeć hard rock w doskonałym wydaniu. Znajdzie się tu także lżejszy rock, ale kowbojskie southern rockowe odniesienia są wyczuwalne, dlatego też z nostalgią można wspomnieć dawnego Blackfoot. "Need My Ride" to żwawy numer będący krystalicznym, prostodusznym hard rokiem. Niczym nie ustępuje mu "Southern Name", ten jednak jest zagrany w wolniejszym tempie. Interesująco na tle dwóch poprzednich utworów wypada "Everyman" nawiązujący do blues-rocka w stylu Jimiego Hendrixa i zahaczający też o Red Hot Chili Peppers. W klimaty dawnego Blackfoot przenosi nas "Whiskey Train" oraz "Satisfied Men". Jest to prawdziwy Blackfoot z lat 70-tych utrzymany w amerykańskiej konwencji southern rocka i nawiązujący do kowbojskiego klimatu. Nostalgicznie robi się wraz z utworem następnym. "Ohio" zawiera jednostajną zagrywkę w umiarkowanym tempie i gitary z brzmieniem clean. Całość jest dość łagodna i melodyjna i tutaj sprawdza się wokalista posiadający łagodną barwę głosu. Może nawet lepiej wypada na tle takiego materiału niż tego utrzymanego w stylu klasycznego Blackfoot. Totalną niespodzianką jest kawałek ostatni - "Diablo Loves Guitar" - utrzymany w latynoskich klimatach. Niespotykane w działalności zespołu, ale utwór na pewno warty uwagi.

Dobrą robotę wykonują gitarzyści oraz sekcja rytmiczna. Na uwagę zasługuje też wokal Tima Rossiego i choć może w tej muzyce przydałby się ktoś z mocniejszym głosem, to jednak Rossi śpiewa bez zarzutu.

"Southern Native" to pozycja godna uwagi ze względu na zawarte na niej znakomite hard rockowe granie z domieszką innych stylów. Grupa świetnie odnajduje się w takich klimatach i chociaż skład zespołu różni się całkowicie od tego początkowego, to ciągle jest w stanie przygotować wyśmienity w odbiorze album.

9,5/10

Tomasz Raszko
Komentarze