18.07.2018
RECENZJE

• GHOST - Prequelle
• SYMPTOM IZERA - Come with me
• CRYSTAL PALACE - Scattered Shards
• IRON MAIDEN - Somewhere In Time
• IRON MAIDEN - Rock in Rio
• SUBTERFUGE - Reflections From the Past
• SUSPYRE - Suspyre
• YELLOW HORSE - Lost Trail
• Najlepszy album ICED EARTH / wybór redakcji : Something Wicked This Way Comes
• LEBOWSKI - Cinematic
• WHEN REASONS COLLAPSE - Omen of the Banshee
• AREK JAKUBIK - Szatan na Kabatach
• ICED EARTH - Burnt Offerings
• GODSMACK - When Legends Rise
• ABOVE AURORA - Path To Ruin
RELACJE Z KONCERTÓW
relacja

• ICED EARTH, HORRORSCOPE, CHAINSAW - Kraków
• RIVERSIDE, MECHANISM, AMAROK - PROGROCK EVENING - Konin
• GUNS N' ROSES, VOLBEAT - Chorzów
• MARILYN MANSON - Warszawa
• HOLLYWOOD VAMPIRES - Warszawa
• YES FEATURING, SBB - Warszawa
• EXODUS, HORRORSCOPE, MENTOR - Katowice
• CAMEL - Warszawa
• ARENA - Warszawa
• JAZZ Q - Chorzów
• FISH - Chorzów
• BATUSHKA, OBSCURE SPHINX, ENTROPIA - Wrocław
• BELIEVE - Warszawa

więcej relacji

WYWIADY
wywiad

• SZKLANE OCZY
• LORDI - Ox
• BOREALIS - Matt Marinelli
• MENSKO - Piotr Juszczak, Marcin Moroz
• HEAT AFFECTED ZONE
• STANDARD B - Dawid Kubicki, Michał Mędak
• ELVENKING - Damna

więcej wywiadów

ARTICLES IN ENGLISH

• KAIPA - Hans Ludin - Interview
• NIGHTMARE - Matt Asselberghs - Interview
• IRON MASK - Dushan Petrossi - Interview
• EDEN'S CURSE - Paul Logue - Interview
• SERIOUS BLACK - Dominik Sebastian - Interview

more articles


Nawigacja
Artykuły » Recenzje - M » MUTUAL ADMIRATION SOCIETY, THE - 2018 - The Mutual Admiration Society
MUTUAL ADMIRATION SOCIETY, THE - 2018 - The Mutual Admiration Society

THE MUTUAL ADMIRATION SOCIETY


THE MUTUAL ADMIRATION SOCIETY

1. Payday Song - 3:09
2. The In-Crowd (feat. Steve Morse) - 3:42
3. Checkin’ Up On My Baby - 3:45
4. Baby Please Don’t Go (feat. Steve Lukather) - 2:37
5. Treat Her Right - 4:17
6. Sugar Shack (feat. Steve Vai) - 3:32
7. Memphis AKA Memphis, Tennessee - 3:11
8. Cryin' Time (feat. Albert Lee) - 3:52
9. I Want You Back - 3:07
10. Disney Medley (feat. John Petrucci) - 4:34
11. Hey Good Lookin’ (feat. Albert Lee) - 2:33
12. Strip Mall Gourmet (feat. Jay Graydon) - 3:50
13. Heartbroke - 5:43

Rok wydania: 2018
Wydawca: MASCOT
http://www.mutualadmirationsocietymusic.com/






The Mutual Admiration Society. Mało kto wie, jakie osobowości muzyczne kryją się za tą nazwą. Gdyby włączyć płytę w ciemno, zabawić się w quiz muzyczny i zapytać, który z gitarzystów odpowiedzialny jest, za poszczególne partie instrumentalne? Ciężko byłoby zgadnąć, chociaż wytrawni słuchacze pewnie daliby radę.
Partie instrumentalne, w rzeczy samej, bo to płyta od A do Z instrumentalna, osadzona głównie, w klasycznej, bluesowej estetyce. Trzon projektu tworzą panowie Sterling Ball, John Ferraro i Jim Cox , a towarzyszą im (uwaga, trzymać się krzeseł): Steve Vai, Steve Morse, John Petrucci, Albert Lee, Steve Lukater i Jay Graydon.

Kilka słów o trójce muzyków odpowiedzialnych za to przedsięwzięcie. Sterling Ball i John Ferraro chodzili razem do gimnazjum, a w liceum zaczęli już wspólnie muzykować . Po ukończeniu szkoły średniej Sterling dołączył do bardzo małej firmy. Ernie Ball i John Ferrero poszedł do college’u, w Long Beach State, gdzie poznał Jima Coxa. Zaraz po ukończeniu college'u, John dołączył do zespołu Layy Carlton, a Jim i Sterling nadal grali na imprezach i zabawach. Ojciec Sterlinga, Ernie Ball, wprowadził chłopców, do grupy angielskiego gitarzysty country, Alberta Lee. W 1972 roku, z zespołem Albert Heads, Hands and Feet, nagrali legendarny utwór „Country Boy”. W 1983 roku Sterling chciał założyć swój własny zespół, aby grać w klubach Południowej Kalifornii. Zwerbował więc swoich starych przyjaciół. Tak powstał Baby's All-Stars. Zespół dorobił się kilku sloganów. Jeden z nich brzmiał: „długie solówki i niechlujne zakończenia”. Biff Baby’s All-Stars grali razem przez około trzydzieści lat. Koncertowali w Europie, Australii, Japonii i na obrzeżach USA. Przez ten okres wspólnego muzykowania, poznali wielu znamienitych muzyków, pragnących zagrać razem z nimi. Tak w telegraficznym skrócie, narodził się The Mutual Admiration Society.

Nie jest to płyta dla tych, którzy sugerując się nazwiskami, spodziewają sie gitarowych fajerwerków i wirtuozerskich popisów, jakie spotkać można chociażby na płytach i koncertach projektu G3. Jest to muzyka naturalna i prosta, swoją konwencją oprócz klasycznego bluesa ocierająca się momentami o country. Płyta składa się z 13 kompozycji. Rozpoczyna się witalnym „Payday Song”, a potem praktycznie na każdej, z kolejnych kompozycji, wraz z Sterlingiem Ballem, Johnem Ferraro i Jim Coxem, gościnnie gra któryś z wymienionych gitarowych wirtuozów. Nie odbija się to specjalnie na spójności materiału. Płyta brzmi jak krążek rasowego, bluesowego zespołu, bez wielkich gwiazd, czerpiącego ogromną przyjemność ze wspólnego muzykowania. Nie ma tu raczej miejsca, na smutne, wolne bluesidła, wszystko kipi naturalną energią i witalnością. Najwolniejszy z trzynastki, to „Cryin' Time”, jeden z dwóch utworów utrzymanych w stylu country, z gościnnym udziałem Alberta Lee. Najbardziej wytworny, to „The In-Crowd”, z udziałem Steve Morsea. Najbardziej odbiegającym od całości - lekko jazzujący „Strip Mall Gourmet”, z udziałem Jay Gordona. Największe petardy, to bez wątpienia: rock-n-rollowe „Checkin’ Up On My Baby”; „Baby Please Don’t Go”, z udziałem Steve’a Lukathera; „Sugar Shack”, ze Stevem Vaiem i „Disney Medley”, z Johnem Petrucci.

Nogi same chodzą w rytmie werbla, a serducho synchronizuje się, z soczystym dźwiękiem gitar, bez nadmiernego epatowania rockowymi fajerwerkami. A jednak zdarzyły się, Petrucciego ciężko okiełznać ;).

8/10

Marek Toma
Komentarze