19.10.2018
RECENZJE

• DROP DEAD - Mayhem Inc.
• RETROSPECTIVE - Stolen Thoughts (remaster)
• PLOTNICKY - 4.3
• DYNAZTY - Firesign
• The Most Beautiful - Moje Życie z Prince'em - Mayte Garcia
• HAMMERFALL - Glory to the Brave
• STRATOVARIUS - Eternal
• RIVERSIDE - Wasteland
• SUSPERIA - The Lyricist
• VIGIER'S SUMMER STORM - First
• THE SEA WITHIN - The Sea Within
• LISSIE - Castles
• STEVE HACKETT - Darktown
• PINK FLOYD - A Momentary Lapse of Reason
• VARATHRON - Patriarchs of Evil
• SACRILEGIUM - Sleeptime
• BLACK SABBATH - Mob Rules
WYWIADY
wywiad

• MANIMAL - Samuel Nyman
• ISCARIOTA - Justyna Szatny
• ALBION - Jerzy Antczak
• LAURA COX
• TWO TIMER
• SZKLANE OCZY
• LORDI - Ox
• BOREALIS - Matt Marinelli

więcej wywiadów

RELACJE Z KONCERTÓW
relacja

• ILUZJE - II ŻORSKI FESTIWAL MUZYKI ART-ROCKOWEJ - Żory
• XIII STOLETI - Zabrze
• THE PINEAPPLE THIEF, LIZZARD - Warszawa
• ALBION - Kraków
• FORTECA - Wrocław
• TREMONTI - Warszawa
• PAIN OF SALVATION, KINGCROW - Kraków
• THIRTY SECONDS TO MARS - Kraków
• PROG IN PARK - Warszawa
• ROGER WATERS - Kraków
• ROGER WATERS - Kraków
• ROGER WATERS - Kraków
• IRON MAIDEN, TREMONTI - Kraków
• BRACIA, MICHAŁ SZPAK - Piekary Śląskie
• KEN HENSLEY & LIVEFIRE, COVER FESTIVAL - Piekary Śląskie

więcej relacji

ARTICLES IN ENGLISH

• KAIPA - Hans Ludin - Interview
• NIGHTMARE - Matt Asselberghs - Interview
• IRON MASK - Dushan Petrossi - Interview
• EDEN'S CURSE - Paul Logue - Interview
• SERIOUS BLACK - Dominik Sebastian - Interview

more articles


Nawigacja
Artykuły » Recenzje - R » RIVERSIDE - 2018 - Wasteland
RIVERSIDE - 2018 - Wasteland

RIVERSIDE - Wasteland


RIVERSIDE - Wasteland

1. The Day After
2. Acid Rain
3. Vale Of Tears
4. Guardian Angel
5. Lament
6. The Struggle For Survival
7. River Down Below
8. Wasteland
9. The Night Before


Rok wydania: 2018
Wydawca: Mystic Production
https://www.facebook.com/Riversidepl/




Doskonały album ... Przepiękny, poetycki, wielowymiarowy... Siódmy w ich dyskografii, pierwszy nagrany w trio, pierwszy po tragedii jaka dotknęła Riverside w 2016 roku, kiedy niespodziewanie odszedł gitarzysta Piotr Grudziński. Zespoły różnie odreagowują traumę po takich ciosach. Dżem po śmierci Ryszarda Riedla nagrał najostrzejszą, najbardziej hardrockową płytę w dyskografii. Riverside odwrotnie – poszedł w stronę zadumy, chociaż mocniejszych brzmień również tutaj nie brakuje...

Bardzo podobał mi się pierwszy zwiastun tego albumu - „Vale of Tears”, świadectwo fascynacji rockową klasyką. Klawiszowe partie, efektownie wzbogacające wokale w refrenie, brzmią jakby wyszły spod palców Kena Hensley'a, w najlepszych czasach Uriah Heep. Dla równowagi - „River Down Below” - urocza ballada, z akustyczną gitarą w roli głównej. No i trzeci utwór, który ujrzał światło dzienne przed datą premiery płyty - „Lament”. Tutaj ładunek emocji wznosi się już na poziom dostępny tylko dla nielicznych artystów... Sześć minut osiem sekund dźwiękowej magii. I ta śliczna, smyczkowa coda...

To concept album. "Tematyka 'post-apokalityczna' chodziła za mną już od dawna - książki, filmy, gry video, opowieści o próbie przetrwania w świecie, który się skończył. Dopiero teraz jednak napisanie takiej historii nabrało sensu i znaczenia, kiedy to Riverside rozpoczyna swój nowy rozdział – mówił Mariusz Duda w materiałach zapowiadających „Wasteland”.

Koncept zawarty jest nie w tekstach, ale podkreśla go również muzyczna klamra w postaci krótkich utworów „The Day After” (zaczyna się a capella, dopiero później wchodzą instrumenty klawiszowe) i „The Night Before”.

Na deser zostawiłem sobie dwa utwory: instrumentalny „The Struggle For Survival” (niemal instrumentalny, bo w finale pojawia się wokaliza), który trwa ponad dziewięć i pół minuty, lecz nie nuży ani przez sekundę oraz tytułowy, gdzie pojawiają się gitarowe zagrywki, które trudno nazwać oczywistymi w przypadku Riverside. Jakie? Nie będę spojlerował... ;)

Śledzę ich karierę od debiutu, czekam z niecierpliwością i zaciekawieniem na każde wydawnictwo. Jeszcze nigdy mnie nie zawiedli. Na siódmej płycie zauroczyli jak chyba nigdy przedtem. Doskonały album, właściwie muzyczne misterium...

10/10

Robert Dłucik
Komentarze