19.04.2019
RECENZJE

• JORDAN RUDESS - Wired For Madness
• NONAMEN - Interior's Weather
• DRAGONHAMMER - Time for Expiation
• KAREN O & DANGER MOUSE - Lux Prima
• SPITFISH - Penny Dreadful
• IN THE WOODS... - Cease The Day
• RAUHNÅCHT - Unterm Gipfelthron
• MECHANISM - Entering The Invisible Light
• TRACES TO NOWHERE - Up To The Sun
• DREAM EVIL - DragonSlayer
• BLACK RIVER - Humanoid
• VOODOO - MMXIX
• EMBRIONAL - Evil Dead
• AEPHANEMER - Prokopton
• LION SHEPHERD - III
RELACJE Z KONCERTÓW
relacja

• RPWL - Piekary Śląskie
• BULLET FOR MY VALENTINE - Warszawa
• MYSTERY - Piekary Śląskie
• U.D.O., RED PARTIZAN, KISS OF THE DOLLS, - Warszawa
• SIENA ROOT, HIGHWAY - Piekary Śląskie
• OVERKILL, DESTRUCTION, FLOTSAM & JETSAM, CHRONOSPHERE - Wrocław
• HAKEN, VOLA, BENET KNEE - Kraków
• KLASZ OV THE SEJTANS XIV - Warszawa
• PAUL MCCARTNEY - Kraków
• COLIN BASS, AMAROK, WALFAD - Piekary Śl.
• SLAYER, LAMB OF GOD, ANTHRAX, OBITUARY - Łódź
• POWERWOLF, AMARANTHE, KISSIN’ DYNAMITE - Warszawa
• HAMMERFALL, ARMORED DAWN - Wrocław
• TARJA, STRATOVARIUS, SERPENTYNE - Kraków
• THREE DAYS GRACE - Wrocław

więcej relacji

WYWIADY
wywiad

• THE BLACK WATER PANIC PROJECT
• MARTY FRIEDMAN
• POKERFACE - Xen Ritter
• KAT & ROMAN KOSTRZEWSKI - Jacek Hiro
• LORIEN - Inga Habiba
• LEASH EYE - Opath
• NOCTI
• RHAPSODY OF FIRE - Alex Staropoli

więcej wywiadów

ARTICLES IN ENGLISH

• POKERFACE - Xen Ritter - Interview
• ALEX SKOLNICK - Interview
• MARTY FRIEDMAN - Interview
• KAIPA - Hans Ludin - Interview
• NIGHTMARE - Matt Asselberghs - Interview
• IRON MASK - Dushan Petrossi - Interview

more articles


Nawigacja
Artykuły » Recenzje - Q » Queen - 1980 - The Game
Queen - 1980 - The Game

QUEEN - The Game


Queen

1. Play The Game
2. Dragon Attack
3. Another One Bites The Dust
4. Need Your Loving Tonight
5. Crazy Little Thing Called Love
6. Rock It (prime jive)
7. Don't Try Suicide
8. Sail Away Sweet Sister
9. Coming Soon
10. Save Me

Rok wydania: 1980
Wydawca: EMI
https://www.facebook.com/Queen/





THE GAME, to płyta która na stałe odcisnęła swe piętno na obliczu zespołu.

Kontrowersje wśród fanów wzbudził fakt, iż po raz pierwszy w historii "KRÓLOWA" użyła do nagrań syntezatorów. Aż dziw bierze, ze dopiero przy ósmym albumie studyjnym zespół zdecydował się na użycie elektroniki, a wcześniej jej braki nadrabiał wokalami wszystkich muzyków grupy.

Syntezatory słychać już od samego początku pierwszego utworu, choć nie tylko elektronika zmieniła oblicze zespołu na tym albumie. Drugim składnikiem był rytmiczny bas, słyszalny przede wszystkim w kompozycji Johna Deacona - "Another One Bites The Dust". Oczywiście zespól nawiązywał na tej płycie także do poprzednich dokonań, więc starzy fani mogli nadal cieszyć się starym QUEEN.

Album przyniósł i pozostawił po sobie kilka hitów, które po dziś dzień ( a minęło niemalże 30 lat !!! ) można usłyszeć w stacjach radiowych, bądź odnaleźć na składankach zespołu. Poza wspomnianym wcześniej "Another...", będą to jeszcze bez wątpienia: "Crazy Little Thing Called Love", "Save Me", "Play The Game",oraz może w nieco mniejszym stopniu: "Dragon Attack" i "Rock It". Wiele z tych utworów na stałe zagościło w menu koncertowym zespołu. Już nie raz się spotkałem z tym, że na płytach QUEEN znajdowały się utwory niedoceniane i z niewyjaśnionych powodów pomijane, a takim właśnie utworem jest przepiękna ballada "Sail Away Sweet Sister" kompozycji Briana Maya w której sam zaśpiewał, a koledzy z zespołu użyczyli swych głosów w chórku i refrenie.

Znawcy QUEEN zapewne rozpoznają w niej styl w jakim Brian May komponował utwory zarówno dla zespołu jak i na swoje solowe płyty.

Sam nie wiem jak oceniać tę płytę po dwudziestu ośmiu latach od jej wydania, ale ostatni jej utwór ukazuje cały geniusz zespołu, którego fanem pozostanę zapewne na zawsze. "Save Me" zawiera wszystko do czego przyzwyczaiła "KRÓLOWA" przez kilka lat, a przez następnych kilkanaście tylko utwierdzała w przekonaniu, że mamy do czynienia z absolutnie genialną muzyką czterech wielkich geniuszy muzyki rockowej XX-go wieku.

9/10

Michał Walczak
Komentarze