10.12.2018
RECENZJE

• JUDAS PRIEST - Unleashed in the East
• MANTICORA - To Kill To Live To Kill
• JASON BECKER - Triumphant Hearts
• MARIANNE FAITHFULL - Negative Capability
• CRUENTUS - Every Tomorrow
• BLACKFOOT - Strikes
• R.E.M. - At The BBC (The Best of)
• MELLER GOŁYŹNIAK DUDA - Breaking Habits
• CHANDELIER - Pure
• JUDAS PRIEST - Killing Machine
• TRK PROJECT - Sounds From the Past
• DRUKNROLL - Unbalanced
• JUDAS PRIEST - Stained Class
• SABATON - Swedish Empire Live
• HOSTIA - Hostia
• SENDWOOD - Fist Leaf
• VANDENBERG'S MOONKINGS - Rugged and Unplugged
WYWIADY
wywiad

• ARION - Iivo Kaiopainen
• DYNAZTY - Nils Molin
• JENNER - Marija Dragićević
• ADMINISTRATORR ELECTRO - Bartosz Marmol
• MANIMAL - Samuel Nyman
• ISCARIOTA - Justyna Szatny
• ALBION - Jerzy Antczak
• LAURA COX

więcej wywiadów

RELACJE Z KONCERTÓW
relacja

• PAUL MCCARTNEY - Kraków
• COLIN BASS, AMAROK, WALFAD - Piekary Śl.
• SLAYER, LAMB OF GOD, ANTHRAX, OBITUARY - Łódź
• POWERWOLF, AMARANTHE, KISSIN’ DYNAMITE - Warszawa
• HAMMERFALL, ARMORED DAWN - Wrocław
• TARJA, STRATOVARIUS, SERPENTYNE - Kraków
• THREE DAYS GRACE - Wrocław
• ILUZJE - II ŻORSKI FESTIWAL MUZYKI ART-ROCKOWEJ - Żory
• XIII STOLETI - Zabrze
• THE PINEAPPLE THIEF, LIZZARD - Warszawa
• ALBION - Kraków
• FORTECA - Wrocław
• TREMONTI - Warszawa
• PAIN OF SALVATION, KINGCROW - Kraków
• THIRTY SECONDS TO MARS - Kraków

więcej relacji

ARTICLES IN ENGLISH

• KAIPA - Hans Ludin - Interview
• NIGHTMARE - Matt Asselberghs - Interview
• IRON MASK - Dushan Petrossi - Interview
• EDEN'S CURSE - Paul Logue - Interview
• SERIOUS BLACK - Dominik Sebastian - Interview

more articles


Nawigacja
Artykuły » Recenzje - P » PINK FLOYD - 1987 - A Momentary Lapse of Reason
PINK FLOYD - 1987 - A Momentary Lapse of Reason
1. Signs of life (4:24)
2. Learning to fly (4:53)
3. The dogs of war (6:05)
4. One slip (5:10)
5. On the turning away (5:42)
6. Yet another movie (6:18)
7. Round and round (1:10)
8. A new machine Part one (1:46)
9. Terminal frost (6:17)
10. A new machine Part two (0:38)
11. Sorrow (8:46)

Rok wydania: 1987
Wydawca: EMI




Dla Pink Floyd to był niezwykle ważny album. Cały Świat patrzył na to jak zespół poradzi sobie bez (być może nieco samozwańczego) lidera w postaci Rogera Watersa. W końcu to nikt inny jak właśnie on kształtował i decydował o stylu zespołu. Waters był odpowiedzialny za produkcję, teksty i większości muzyki ostatnich dzieł zespołu (w zasadzie "The Final Cut" nie przez przypadek nazywana jest pierwszym solowym dokonaniem tego muzyka).

Album rozpoczyna się z wysokiego "c" a otwierające płytę, instrumentalne "Signs of life" jest bez dwóch zdań genialne. Taki początek płyty można sobie tylko wymarzyć. Wspaniały intrygujący wstęp z instrumentami klawiszowymi na pierwszym planie wprowadza nas w klimat płyty, następnie pojawia się gitara Gilmoura i już wiadomo, że będzie dobrze. Na płycie dominują smutne, nostalgiczne klimaty. Dużo tu instrumentalnych pasaży, w trakcie, których na tle klawiszowych plam, swe piękne sola tka mistrz Gilmour. Błysk kompozytorskiego geniuszu przejawia się w przepięknym "On the turning away", w którym każdy element, każdy dźwięk bez wyjątku, jest na swoim miejscu. Przepiękna melodia i nastrojowy śpiew Gilmoura zwieńczone długim solo nie pozwalają o sobie zapomnieć, a utwór ten jest dla mnie jednym z najlepszych w dyskografii zespołu. Podobnie rzecz się ma z instrumentalnym "Terminal Frost", w którym kolejny raz niezwykle chwytliwym motywem popisuje się Gilmour, a partie saksofonu nadają tej kompozycji dodatkowych walorów. Jedynymi słabszymi momentami krążka, są "The dogs of war", które swą surowością nie pasuje do tego albumu oraz (na szczęście króciutkie) "A new machine Part one oraz two", w którym słyszymy przesterowany głos Gilmoura.

Zespół bez Watersa poradził sobie znakomicie. Płyta spotkała się z ciepłym przyjęciem, a wtedy już ex członek Pink Floyd, Roger Waters mógł tylko z zazdrością spoglądać na triumfalny powrót swoich byłych kolegów...

8,5/10

Piotr Michalski
Komentarze